ربوشه: از شیوه قصه گویی در آموزش های مجازی برای دوره ابتدایی غافل نشویم
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران بر شیوه قصه گویی در کنار تکنولوژی نوین و آموزش مجازی تاکید کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، سعید ربوشه ضمن تشکر از تلاش های مدیران مدارس در ایام شیوع کرونا و تاکید بر برنامه ریزی مدیران بر اساس مقتضیات و شرایط مدارس خود گفت: مدیران مدارس در این شرایط باید موثرترین و بهترین تصمیم را در خصوص اجرای طرح مدرسه آموزشی و آموزش های مجازی بگیرند و این مساله را مدیریت کنند. در این شرایط دانش آموزان روزی نیم ساعت از مدرسه تلویزیونی آموزش می بینند و در چهار بازه زمانی ۲۵ دقیقه ای از ساعت ۱۳ هر روز از طریق آموزش مجازی و به صورت تعاملی آموزش صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در گروه آموزش ابتدایی همکاری اولیاء باعث توفیق ما در امر آموزش است و به نوعی دستیاران ما در انتقال مفاهیم و درک بهتر آموزش ها به دانش آموزان هستند. ما از طریق شبکههای مرسوم، سامانه پیامکی برنامه فرصت برابر و تماسهای گرفته شده و از سوی انجمن اولیاء و مربیان بازخوردهایی را دریافت کردهایم.
ربوشه تصریح کرد: آموزش در شرایط فعلی باید در کمترین زمان و بیشترین میزان یادگیری اتفاق بیافتد و تلفیق آموزش های تلویزیونی با آموزش های آمیخته با تکنولوژی در بستر شاد برای یادگیری موثر خواهد بود. بهتر است محتوای آموزشی آموزگاران در ظرف و قالب تکنولوژی ریخته شود و دامنه این محتوای آموزشی جهت فهم و دریافت بیشتر و به صورت قطبی و تعاملی در مدارس منطقه، کوچک شود و مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه خداوند مفاهیم مهمی را در قالب قصه در قرآن بیان کرده است، افزود: به خانوادهها و مدارس توصیه میکنم بچهها را به سمت قصهگویی سوق دهند و از این شیوه آموزش در کنار آموزش مجازی آمیخته با تکنولوژی غافل نشوند. قصهگویی به عنوان یک ابزار در آموزش نقش مهمی دارد و وسیله مناسبی برای انتقال مفاهیم درسی به کودکان است و میتواند ابزار مناسبی برای تقویت مهارت اجتماعی، رشد خلاقیت و شکلگیری ارزشها در کودکان باشد.
ارسال دیدگاه