تعیین برنامه عمل برای آموزش دانش‌آموزان در ایام کرونا توسط معلمان ضروری و مهم است

کرمانشاه(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت تعیین برنامه عمل برای آموزش دانش‌آموزان در ایام کرونا توسط معلمان ضروری و مهم است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تعیین برنامه عمل برای آموزش دانش‌آموزان در ایام کرونا توسط معلمان ضروری و مهم است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی کرمانشاه، ناهید فضلی به منظور استمرار آموزش و یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی در سال جاری، به جهت برنامه‌ریزی، تداوم جریان آموزش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و در شرایط بیماری کرونا، و به منظور اطمینان از استمرار فرایند یاددهی و یادگیری مطلوب، گفت: تداوم جریان آموزشی صرفا به معنی ارائه درس جدید نیست، بلکه آنچه مدیر و معلم را متمایز می‌کند، مسئولیت رصد یادگیری دانش‌آموزان است، بنابراین لازم است برای اطمینان از حصول یادگیری در دانش‌آموزان و نظارت نظام‌‌مند بر این امر مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در مرحله‌ اول از آموزش و یادگیری دانش‌آموزان، تعیین برنامه عملی کلاس درس از طریق مشخص کردن نحوه‌ دسترسی آن‌ها به آموزش حضوری یا مجازی است. مرحله بعدی تعیین برنامه هفتگی کلاس درس براساس نوع دسترسی دانش‌آموزان به آموزش است، که در چه روزها و چه ساعاتی برگزار می‌شود.

فضلی تصریح کرد: اجرای درست آموزش و یادگیری دانش‌آموزان در چنین شرایطی بیش از گذشته نیازمند اطلاع‌رسانی درست به والدین آنها است، بنابراین معلمان گرامی و مدیران باید وضعیت دانش‌آموزان، برنامه کلاسی و الگوی آموزش ترکیبی را در اختیار والدین قرار دهند و ارتباط با والدین در چنین شرایطی بیش از گذشته باید پر رنگ شود.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: اجرای درست آموزش، کیفیت آن و یادگیری دانش‌آموزان نیازمند پایش، نظارت و مدیریت اقدامات فوق توسط مدیر مدرسه و ارائه بازخوردهای به موقع است. به همین منظور پیشنهاد می‌شود یک بار والدین به صورت داوطلب برای همراهی با معلم در کلاس شاد حضور داشته باشند و اگر لازم بدانیم اقدامات انجام شده مدیران و معلمان در این زمینه و میزان مشارکت والدین را، از ملاک‌های اصلی ارزیابی مدارس محسوب می‌کنیم و روسا و کارشناسان ضمن تبیین این اقدامات برحسن اجرای آن نظارت کامل دارند و پایش و بازخورد لازم را به‌صورت مداوم به مدارس انجام می‌دهند.

گفتنی است: در این راستا شیوه نامه‌ای تهیه شده که به معلمان کمک می‌کند یکی از مدل‌های یادگیری ترکیبی را انتخاب کنند، این شیوه نامه به این صورت است که معلمان برخی از فعالیت‌ها را در شبکه شاد و برخی را در صورت امکان حضوری انجام دهند و با بیان اینکه معلم باید مدل آموزش خود را به اطلاع خانواده‌ها برساند، اظهار کرد: این موضوع باید به خانواده‌ها نیز اعلام شود تا اگر معلمان از بستر‌های مختلف ترکیبی برای آموزش استفاده می‌کنند، نیازی به دوباره کاری وجود نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار