آسان سازی محتوای کتب درسی در دستور کار معلمان قرار گیرد
شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس تاکید کرد آسانسازی محتوای کتب درسی به وسیله طرح درسنویسی استاندارد در دستور کار معلمان قرار گیرد تا یادگیری برای دانشآموزان تسهیل شود.
![آسان سازی محتوای کتب درسی در دستور کار معلمان قرار گیرد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTE1YTJjfeFW/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHgtuA3M_70cYsAIKXaKdntA,,/MTE1YTJjfeFW.jpg)
محمد فیاض پور در جلسه آسیبشناسی آموزش در فضای مجازی استان فارس با اشاره به اینکه منظور از تولید محتوا، محتوایی است که توسط خود معلم تولید شده باشد گفت: محتوای تولیدی توسط معلمان نباید هزینهبر باشد و اولیا و دانشآموزان را در این شرایط خاص به اجتماع بکشاند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: هر زنگ آموزش در دوره ابتدایی باید 25 دقیقه باشد و نباید معلم و دانشآموزان و اولیا را به بهانه افزایش کیفیت آموزش، شبانهروز درگیر فضای مجازی کرد.
فیاض پور با اشاره به اینکه جنبههای تعاملی در آموزش مجازی باید افزایش یابد بیان کرد: معلمان جنبههای تعاملی از جمله: آموزش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی را نیز در آموزش مجازی مد نظر قرار دهند تا دانش آموزان دچار مشکلات روحی و جسمی از قبیل مشکل افسردگی، چشمی، اسکلتی و وزنی نشوند ودر رصد و پایش هایی که ما انجام داده ایم این مسایل مد نظر حوزه آموزش استان است و تا حد ممکن رعایت می شود.
وی با تاکید بر اینکه صدای ما معلمان می تواند صدای امید و شادی در خانواده ها باشد و باید اولیا و دانش آموزان را از بسترهای نامناسب فضای مجازی آگاه کرد گفت: نحوه ارائه آموزش به دانش آموزان به دقت توسط کارشناسان آموزش و سرگروه های آموزشی استان بررسی، ارزیابی و پالایش شوند.
فیاض پور افزود: خوشبختانه محتواهای تولید شده توسط معاونت ابتدایی آموزش و پرورش فارس در دوران کرونا جنبه خود آموز دارند و این جنبه مهم توسط کارشناسان حاذق و برجسته مورد تایید قرار گرفته است.
وی بیان کرد: موثرترین راه کاهش آسیب های فضای مجازی با مشاوره های اساسی و درست انجام خواهد شد که در این بخش باید از ظرفیت مشاورین به نحو احسن بهره برد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در شرایط کنونی راهی جز آموزش مجازی وتلویزیونی و ارسال درسنامه نداریم گفت: انعطاف پذیری، پرورش خلاقیت، همراه سازی اولیا، کاهش هزینه های تردد و مستقل بودن از متغیرهای زمان و مکان از فواید و مزایای آموزش در فضای مجازی است.
در این جلسه معاونین آموزش ابتدایی نواحی 4 گانه شهر شیراز به بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود در خصوص آموزش مجازی دانش آموزان پرداختند و مسایل و مشکلات و نقاط ضعف و قوت مسیر پیموده شده را بیان کردند و گزارشی از امتداد بهینه آموزش در سطح نواحی و استان و ارائه کردند.
ارسال دیدگاه