سومین خرس قهوه‌ای مازندران قربانی شکارچیان غیرمجاز شد

ساری (پانا) - یک قلاده خرس قهوه‌ای درمنطقه جنگلی شاه‌نظر شهرستان نور توسط شکارچیان غیرمجاز کشته شد. این سومین خرس قهوه‌ای است که امسال طعمه شکارچیان می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۵۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سومین خرس قهوه‌ای مازندران قربانی شکارچیان غیرمجاز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، کوروس ربیعی رئیس اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: اخباری از طبیعت گردان و کوهنوردان مبنی بر کشته شدن یک قلاده خرس قهوه ای(نربالغ) در منطقه جنگلی شاه نظر واز در شهرستان نور دریافت کردیم.

ربیعی افزود: پس از اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست نور از این حادثه مطلع شدند، به سرعت به منطقه عزیمت کردند و با لاشه خرس قهوه ای که حداقل 3- 4 روز از کشتن آن می گذشت مواجه شدند.

به گفته او بر اساس بررسی های به عمل آمده حیوان توسط شکارچیان غیرمجاز از بین رفته و باتوجه به اینکه منطقه کاملا جنگلی و خارج از سکونتگاه انسانی، باغات و مزارع بوده است، بحث تعارضات حیات وحش مطرح نبوده است.

رئیس اداره امورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: کشته شدن این خرس قهوه‌ای توسط شکارچیان غیرمجاز مطرح است و تلاش برای شناسایی افراد متخلف در دست پیگیری است.

ربیعی اعلام کرد که در سال جاری و تاکنون سه مورد تلفات خرس در سال 99 در مناطق بندپی بابل، چهاردانگه کیاسر و نور رخ داده و دو مورد هم رهاسازی خرس قهوه ای در شهرهای نوشهر و نکا انجام شده است.

خرس قهوه‌ای از گونه‌های جانوران وحشی حمایت و حفاظت شده است و بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر قلاده خرس قهوه ای 75 میلیون تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار