حمیدی خبر داد

فعالیت 40 هزار معلم درس تربیت‌بدنی و مراقب بهداشت در اجرای طرح کوچ

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از خانواده‌ها برای مشارکت در اجرای طرح ملی کوچ دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 40 هزار معلم درس تربیت‌بدنی و مراقب بهداشت در اجرای طرح کوچ

به گزارش روابط‌عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، با شروع سنجش قد و وزن دانش‌آموزان کشور از ابتدای سال تحصیلی جاری و افتتاح رسمی طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان از سوی وزیر آموزش و پرورش، ورود اطلاعات توده بدنی 14میلیون دانش‌آموز سراسر کشور به سامانه سناد رسما آغاز شده است.

در آستانه شروع مداخلات که از 15آبان ماه در این پروژه رسما در غالب بروشورها، ویدئوهای آموزشی و ... با تحت نظر قرار گرفتن کلیه دانش‌آموزان توسط معلمین پایه، دبیران درس تربیت‌بدنی و مراقبین سلامت از طریق سامانه شاد در شرایط کرونا آغاز خواهد شد، آموزش به 14میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های آن‌ها صورت خواهد پذیرفت.

مهرزاد حمیدی در همین رابطه در برنامه زنده تلویزیونی طبیب شبکه سوم سیما خطاب به خانواده‌ها گفت: ما از خانواده‌های عزیز که در شرایط کرونا به کمک تعلیم و تربیت فرزندان خود آمده‌اند طلب استمداد داریم تا با بهره‌گیری از محتویات ارائه شده در غالب طرح کوچ، به تغذیه صحیح فرزندان خود دقت کنند. این طرح مختص به دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاق نیست و کل 14میلیون دانش‌آموز را در بر خواهد گرفت تا همه به شرایط مطلوب رسیده و آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به عدم آشنایی نسبت به میزان کالری موادغذایی متذکر شد: این طرح جدای از بخش فعالیت‌های ورزشی دارای بخش تغذیه‌ای هم هست که باید مورد توجه قرار گیرد. با در نظر گرفتن اینکه بیشتر بودن میزان کالری دریافتی بدن از میزان کالری مصرفی آن، منجر به چاقی و اضافه وزن می‌شود، خانواده‌ها باید از میزان کالری، نوع موادغذایی و چربی و شیرینی‌های موجود در تغذیه فرزندان خود آگاه شوند و به کمک بیایند تا سلامتی نسل را رقم بزنند. ما باید به سمت موادغذایی کم‌چرب و کم‌شیرین برویم و مثلا در گام اول کاهش 20درصدی این مواد مضر را در دستور کار تولید قرار دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این صورت است که صنعت هم خودش را تطبیق خواهد داد و موادغذایی مورد مطالبه جدید مردم را تولید خواهد کرد. نوع طبخ غذا هم از موارد بسیار مهم است که غذاهای کم‌چرب و بخارپز از بهترین نوع غذاهای سالم است که باید خانواده آن را به کار ببندند.

حمیدی با اشاره به پیمایش کاسپین در سال95 تصریح کرد: آمار کودکان دارای اضافه وزن و چاقی حدود 22درصد در آن سال بوده که قطعا یکجانشینی ناشی از دوران کرونا باعث افزایش این آمار شده است. چاقی ام‌الامراض بوده و منشاء بیماری‌های زیادی در آینده کودکان خواهد بود پس باید از همین الان با هم جلوی این معضل بزرگ را بگیریم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با بیان اینکه باید کودکان را با فعالیت بدنی به سمت قهقه و شادی سوق داد گفت: متاسفانه گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها نسل را به سمت خطر یک‌جانشینی و آسیب‌های اسکلتی-عضلانی، پیش می‌برد و خانواده‌ها از آن غافل شده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت معلمین در شرایط کرونا متذکر شد: معلمین عزیز ما در این شرایط با آموزش‌هایی که از طریق دوره‌های ضمن خدمت داده شده و همچنین در حال انجام است، دانش‌آموزان را زیر نظر خواهند داشت. حدود 40هزار معلم درس تربیت‌بدنی و مراقب بهداشت هم در این طرح فعالیت می‌کنند و مشاورین تخصصی پروژه کنترل وزن و چاقی خواهند بود تا انشاالله بتوانیم با کمک خانواده‌های عزیز یک اتفاق مهم در سلامت نسل را رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار