مشترکان کم مصرف از تخفیف ۱۰۰ در صدی بهای برق مصرفی بهره مند می‌شوند

تهران(پانا) - معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به اجرایی شدن طرح برق امید از ابتدای ابان ماه می‌گوید اجرای این طرح موجب می شود که مشترکان کم مصرف از تخفیف صد در صدی بهای برق مصرفی بهره مند می‌شوند و مشترکان خوش مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم مصرف‌ها برسانند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مشترکان کم مصرف از تخفیف ۱۰۰ در صدی بهای برق مصرفی بهره مند می‌شوند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "مصطفی بابایی" افزود: طرح برق امید از ابتدای آبان ماه امسال اجرا می شود، هدف از اجرای این طرح، مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و توسعه انرژی‌های پاک است.

وی اضافه کرد: براساس این طرح مشترکان بخش خانگی به سه گروه پرمصرف، خوش مصرف و کم مصرف تقسیم بندی شده‌اند و با توجه به شرایط اقلیمی کشور و در نظر گرفتن این مهم که شرکت ما در گروه مناطق عادی قرار دارد، کم مصرف‌ها به مشترکانی اطلاق می‌شود که هشت ماه از سال یعنی از مهرماه تا اردیبهشت ماه مصرف متوسط ماهانه انرژی برق آنها تا ۸۰ کیلووات ساعت و برای ماه های گرم (خرداد تا شهریور) تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد.

وی افزود: خوش مصرف‌ها مشترکانی محسوب می شوند که در هشت ماه مهر تا اردیبهشت بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت متوسط مصرفشان باشد و در چهار ماه دیگر سال متوسط مصرفشان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد و مشترکان پرمصرف نیز در ماه‌های گرم بالای ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف برقشان است.

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران توضیح داد: اجرای این طرح موجب می شود که مشترکان کم مصرف از تخفیف صد در صدی بهای برق مصرفی بهره مند می‌شوند و مشترکان خوش مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم مصرف‌ها برسانند.

بابایی گفت: پس از آغاز اجرای این طرح، مشترکان پرمصرف نیز طبق شرایط اعلام شده موظفند تا در یک بازه ۶ ماهه نسبت به تغییر شرایط مصرف خود اقدام کنند در غیر این صورت ۱۰ درصد به هزینه برق مصرفی آنها افزوده خواهد شد.

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تعداد مشترکان مشمول اجرای این طرح را با حذف سکونت گاه‌های غیردائم(به اصطلاح مصارف صفر) حدود ۱۳۰ هزار مشترک در طول سال اعلام کرد و گفت: برآورد می شود که ۶۴۵ هزار مشترک حداقل یک بار در سال مشمول اجرای این طرح شوند.

به گفته وی، بر اساس مصرف سال مشترکان بخش خانگی ۹۸ و با لحاظ کردن دو مدل مصرف ماه‌های سرد و گرم، رقمی در حدود ۱۵ میلیارد تومان به عنوان پاداش به مشترکان کم مصرف اختصاص می‌یابد.

بابایی افزود:یکی از بهترین طرح‌هایی که تا کنون در سطح شرکت‌های توزیع برق به مرحله اجرا درآمده است، ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان در قالب اجرای طرح خدمات سبز است که با هدف صرفه جویی در هزینه و زمان، تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از مفاسد اداری طراحی شده است.

به گفته وی، همکاران در وزارت نیرو در چارچوب این طرح تلاش می کنند تا همه خدمات را بوسیله درگاه‌های الکترونیک به مشترکان ارائه کنند و با توجه به سلیقه گروه‌های مختلف اجتماعی و سطح دسترسی آنها، طراحی و گسترش درگاه‌های مختلف را در دستورکار قرار دارد.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: اپلیکیشن خدمات غیر حضوری ارائه شده در کافه بازار، سایت این شرکت و همچنین سامانه تلفنی جهت ارائه خدمات سبز در دسترس عموم مشترکان این شرکت قرار دارد.

بر اساس این گزارش، طرح «برق امید» مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد مردم در سال‌های گذشته استخراج شده، بطور متوسط در کل کشور حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند. این تقسیم بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است. تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم‌مصرف در نظر گرفته شده است.

در طرح «برق امید»، مشترکان برق خانگی در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند. بر این اساس، مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق بهره‌مند می‌شوند، از مشترکان خوش ‌مصرف قدردانی می‌شود و مشترکان پرمصرف نیز با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها می‌پیوندند.

دوم شهریورماه امسال هیات وزیران مصوبه برق رایگان برای مشترکان کم مصرف را تصویب کرد، بر اساس این مصوبه مقرر است طرح برق امید اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار