دغدغه هایی از جنس معلمی برای آموزش با کیفیت مجازی

تهران (پانا) - هرسال آخر تابستان، با خنک شدن هوا دانش آموزان با خرید لوازم التحریر، لباس فرم و کیف به پیشواز سال تحصیلی جدید می‌رفتند، اما امسال با پایان فصل تابستان و شروع فصل پاییز هزار رنگ، دیگر خبری از شور و شوق شروع مدارس و بوی ماه مهر نیست. امسال با وجود مثلث کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی در جامعه، حال و هوای مریضی، ترس، وسواس، خرید ماسک، الکل و دستکش حکم فرماست.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه هایی از جنس معلمی برای آموزش با کیفیت مجازی

ویروس کرونا یا کووید19 تمامی امورات روزمره مردم دنیا را مختل کرده است. یکی از این موارد بحث آموزش و پرورش است که سبب شده کلاس های درس به صورت غیرحضوری، از طریق شبکه آموزش تلویزیون و فضای مجازی برگزار شود. این روش آموزش مشکلاتی مثل عدم ارتباط رو در روی معلمان با دانش آموزان، قطع و وصل اینترنت، محدودیت ارسال فایل و عدم برگزاری کلاس های عملی را با خود به همراه دارد. در خصوص مشکلات این نوع آموزش نظر چند نفر از معلمان را جویا شدیم.
حمیرا روحی، دبیر متوسطه اول در این باره به پانا گفت: فعلا با این شرایط کرونایی آموزش مجازی بهتر است به شرطی که بسترهای آن کاملا آماده باشد. مشکلی که در آموزش مجازی وجود دارد مربوط به بار ترافیکی است که گاهی عملکرد کلاس را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
او در ادامه از دانش آموزانی که نیاز به توجه بیشتری دارند گفت: در این روش بازخورد مناسبی که معلم از دانش آموز انتظار دارد را دریافت نمی کند، زیرا دغدغه یک معلم شاگردانی هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند تا اهداف آموزشی محقق شود، برندگان واقعی که متضرر نمی شوند، دانش آموزان قوی کلاس هستند، چون آموزش در سطح بالاتری صورت می گیرد. البته آموزش آنلاین در شاد مشکلاتی در عدم اتصال کاربران دارد و این دانش آموزان را دچار استرس می‌کند.
روحی گفت: اگر آموزش حضوری هم در این وضعیت کرونایی بخواهد صورت بگیرد نگرانی و اضطراب برای خانواده ها و معلمین دارد.
همچنین امینی، دبیر مطالعات پایه نهم در این باره گفت: فعلاً با این شرایط کرونایی آموزش مجازی بهتر است، به شرط آن که بسترهای آن کاملاً آماده باشد. مشکلی که در آموزش مجازی وجود دارد بار ترافیکی است که گاهی عملکرد کلاس را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
وی افزود: از دیگر مشکلات آموزش مجازی محدود شدن آموزش، توسط معلم به خصوص برای دروس عملی و کارگاهی است.
امینی در آخر گفت: یکی از نگرانی های معلمان در این شرایط این است که آیا دانش آموزان دروس خود را یاد گرفته اند یا خیر، آیا دانش آموزان زمان کافی برای یادگیری مطالب درسی برنامه‌ریزی کرده‌اند؟ حضور دانش آموزان در مدرسه موجب نشاط، شادی و امید برای کادر مدرسه و همچنین دانش آموزان عزیز است که امیدارم هر چه زودتر محقق شود.


رومینا شادی، خبرنگار دانش آموز منطقه5

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار