نماینده مازندرانی دانش‌آموزان استثنایی کشور:

شبکه شاد برای دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی شود

ساری (پانا) - نماینده مازندرانی دانش‌آموزان استثنایی کشور در نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی از مسئولان خواست که شبکه اجتماعی دانش‌آموزان شاد را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی و دسترسی به اینترنت را برای آنان فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
شبکه شاد برای دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی شود

امیرعلی مهدی‌‌پور آغوزی دانش‌آموز مازندران که نماینده دانش‌آموزان توان‌یاب در نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی است، در بخشی از نطق سه دقیقه‌ای خود در آیین اختتامیه این دوره از مجلس دانش‌آموزی در مورد مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور گفت:«با وجود اینکه بعضی از دانش‌آموزان دارای معلولیت در مدارس عادی درس می‌خوانند اما بسیاری از این دانش‌آموزان در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند، بنابراین از مسئولان آموزش و پرورش کشور تقاضا می‌کنم که شرایط حضور همه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی را فراهم آورند.»

«متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان دارای معلولیت مشغول به تحصیل در مدارس عادی با مشکل نبود منشی متخصص در امتحانات نهایی می‌شوند یعنی اگر منشی که توسط آموزش و پرورش شهرستان مربوطه برای یک دانش‌آموز تعیین می‌شود، تخصص نداشته باشد موجب از دست رفتن نمرات آن دانش‌آموز می‌شود.»

«گرچه در بخشنامه امسال آموزش و پرورش استثنایی کشور نسبت به سال‌های گذشته اصلاحاتی صورت گرفته اما باید عرض کنم که در بعضی از مدارس به موارد ذکر شده در بخشنامه مانند وجود وقت اضافه برای دانش‌آموزان با معلولیت کمتر بینا و نابینا رعایت نمی‌شود.»

«وجود بسیاری از کلمات کوتاه‌نویس‌شده در کتاب‌های دانش‌آموز و کتاب کار زبان انگلیسی چاپ شده به خط بریل یکی دیگر از این مشکلات است. هرچند جزوه‌هایی در اختیار دانش‌آموزان نابینا برای آشنایی با این کلمات وجود دارد اما می‌خواهم از مسئولان آموزش و پرورش استثنایی و کسانی که چاپ این کتب به خط بریل را بر عهده دارند بپرسم که چرا کلمات کوتاه‌نویس‌شده را در کتاب زبان انگلیسی قرار می‌دهید که جزوه در اختیار دانش‌آموزان بگذارید.»

امیرعلی مهدی‌زاده از مسئولان خواستار تغییر محتوای کتاب‌های خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با توجه به دسته‌بندی‌های آموزش و استفاده از زبان جامع بین‌المللی ای اس ال برای آموزش به دانش‌آموزان ناشنوا از پایه اول تا دوازدهم در مدارس به طوری که حتی یک دانش‌آموز هم از این آموزش محروم نشود، شد.

او همچنین به عنوان نماینده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی از مسئولان خواست که اپلیکیشن شاد را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی و دسترسی به اینترنت را برای آنان فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار