مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۱در گفت و گو با پانا:

باید در شناسایی و پرورش استعدادهای برتر دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشیم

مدرسه علامه حلی در منطقه ۱۱، ۲۰۲ مدال جهانی دارد

تهران (پانا) - قدرت اله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 از درخشش دانش آموزان منطقه11 درالمپیادهای علمی کشوری و جهانی و کنکور سراسری و امتحانات نهایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
باید در شناسایی و پرورش استعدادهای برتر دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشیم

قدرت اله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 در گفت و گو با پانا گفت: حوزه المپیادهای علمی در بخش آموزش هر کشور یکی از ملاک‌های جایگاه علمی دانش‌آموزان کشور به حساب می‌آید و همانطور که در مسابقات ورزشی، المپیک بالاترین سطح جهانی را دارد در مسابقات علمی هم المپیادهای علمی در بالاترین سطح بین المللی و جهانی قرار دارد.

گراوند افزود: دبیرستان علامه حلی در منطقه 11در جهاد علمی، با کسب 202 مدال جهانی، پرچم دار این افتخار بزرگ است. تاکنون هیچ مدرسه ای در جهان به تنهایی موفق به کسب این تعداد مدال نشده است و این یک افتخار ملی مثال زدنی است.
گراوند در ادامه بیان کرد: علاوه بر مدال های المپیاد جهانی، دبیرستان علامه حلی بیش از 1100 مدال در المپیادهای علمی کشوری کسب کرده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سی و چهارمین اجلاسیه مدیران آموزش و پرورش کشور در خصوص اهمیت شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان افزود: طبق فرمایشات رهبری در بین مجموعه جوان و نوجوان ما استعدادهای برجسته و درخشان کم نیست، ولی این استعدادها به خوبی شناسایی و پرورش نیافته اند و حتی در سالهای اخیر وضعیت ما در زمینه های المپیادهای علمی برجسته نبوده است و از این رو آموزش و پرورش باید در پرورش استعدادهای درخشان اهتمام بیش از پیش داشته باشد و ما باید این استعدادها را به معنای واقعی کلمه شناسایی کنیم و پرورش دهیم، زیرا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری افتخار آفرینی جوانان ما در المپیادهای علمی جهان، نشان دهنده این است که فضا و گستره برای بروز استعدادها آماده است.

گراوند افزود: قطعا یکی از جایگاه هایی که در پرورش استعدادهای درخشان نقش بسزایی دارد، مدارس سمپاد است که به لطف خدا و با همدلی و همفکری و همکاری همکاران منطقه و همکاران دبیرستان علامه حلی، این مدرسه جایگاه علمی قابل قبولی در سطح مدارس جهان داشته است.

گراوند با اشاره به رکورد قبولی تاریخ یک مدرسه در المپیاد کشوری گفت: در سال تحصیلی99-98 دبیرستان علامه حلی در مرحله اول المپیادهای علمی و ادبی که در 12 رشته در بهمن ماه امسال برگزار شد، تعداد 245 نفر قبولی داشت که این آمار نشان دهنده قو ت علمی در سطح کتاب های درسی و نشان دهنده کیفیت آموزش عمومی یک مدرسه است و از این رو دبیرستان علامه حلی تهران در جایگاهی برتر در بین دبیرستان های کشور قرار دارد.

گراوند افزود: مرحله دوم المپیادها امسال به دلیل شرایط بیماری کرونا در مرداد ماه 99 برگزار شد و 89 نفر از نخبگان دبیرستان با قبولی در این مرحله وارد دوره نهایی باشگاه دانش پژوهان جوان شدند. در این مرحله 23 نفر در المپیاد کامپیوتر، 18 نفر در المپیاد فیزیک، 18 نفر در المپیاد ریاضی، 10نفر در المپیاد نجوم، 6 نفر در المپیاد شیمی، 6 نفر در المپیاد زیست شناسی، 5 نفر در المپیاد سلول های بنیادین، 2 نفر در المپیاد ادبی و یک نفر در المپیاد اقتصاد و مدیریت به دوره نهایی باشگاه دانش پژوهان جوان وارد شدند.

گراوند در ادامه گفت: مرحله نهایی المپیاد در حال برگزاری است و نتایج و مدال های این دانش آموزان تا اواخر مهرماه 99 اعلام می شود و دارندگان مدال طلا برای مسابقات جهانی آماده خواهند شد.
گراوند در ادامه گفت: 40 درصد اعضای تیم های ملی المپیاد جمهوری اسلامی ایران از بین نخبگان علامه حلی بوده است و از بین 33 دانش آموز اعزامی به مسابقات جهانی، 13 نفر از نخبگان دبیرستان علامه حلی منطقه 11 بوده است.

گراوند گفت: در المپیادهای جهانی2020 "علی صفری" مدال طلای کامپیوتر، "کسری مظاهری" مدال طلای کامپیوتر ، "شهاب الدین دانشور" مدال طلای شیمی، "محمدامین صباغی" مدال نقره المپیاد زیست، "آرین حسنی" مدال نقره المپیاد زیست، "محمد مشتاقی" مدال نقره المپیاد ریاضی، "سید رضا حسینی" مدال برنز المپیاد ریاضی و "متین یدالهی" مدال برنز المپیاد ریاضی را کسب کردند؛ البته هنوز نتایج المپیاد جهانی فیزیک و نجوم اعلام نشده است.
گراوند افزود: البته موفقیت های علمی دبیرستان علامه حلی صرفا در عرصه المپیاد نبوده است و در کنکور سراسری امسال دانش آموزان علامه حلی موفق به کسب ۲ رتبه تک رقمی کشوری و ۳ رتبه تک رقمی منطقه ای، 36 رتبه دورقمی و 161 رتبه سه رقمی شدند.
گراوند با اشاره به تحلیل امتحانات نهایی بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، در امتحانات نهایی نسبت به سال گذشته ۳ پله ارتقا داشته ایم و در سطح استان رتبه ۶ و در سطح کشوری با ۱۵ رتبه ارتقا به رتبه ۲۶ دست یافته ایم. همچنین در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته ایم.
گراوند در پایان این دستاوردهای علمی که حاصل تلاش معلمان، مدیران، کادر اجرایی و همکاران حوزه ستادی منطقه است را تبریک گفت و از خانواده بزرگ آموزش و پرورش منطقه ۱۱ تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار