گام دوم انقلاب؛ سیری در چهل سال پیروزی

مانی اسدی*

با پیروزی انقلاب اسلامی و نظام سازی اسلامی و به دنبال آن رویش های جوانه های انقلاب در شرق و غرب عالم، نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده از متن انقلاب اسلامی و ترکیب یافته از ساختار جمهوریت و اساس اسلامیت، بر پایه ی ارزش های الهی و فطری انسانی از عدالت و آزادی، تا استکبار ستیزی و کمک به مستضفین استقرار یافت.

کد مطلب: ۱۱۲۸۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
گام دوم انقلاب؛ سیری در چهل سال پیروزی

اما در این میان ارکان نظام سلطه که جایگاه خود را متزلزل می دیدند، از هیچ تلاشی برای عناد و فروپاشی نظام و انقلاب اسلامی فروگذار نکردند و چون برایشان هدف، وسیله را توجیه می کرد از ترور و دروغ گرفته تا راه اندازی جریانات فکری در رقابت پوشالی با ارکان اندیشه پویای انقلاب اسلامی، از هر وسیله ای که بود، بهره جستند. لیکن بحمدلله با عنایات خاصه ی خداوند، اهتمام مقام معظم رهبری و تلاش ملت شریف ایران، این دشمنان از خدا بی خبر پیوسته با شکست های فجیعی رو به رو شدند.

این تجربیات، ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی که ریشه در تعالیم انسان ساز مکتب وحی و مجاهدت و ایثار میلیون ها انسان آزاده و مومن دارد، میراث گرانبهایی است که حفظ و اشاعه ی آن رسالتی مهم برای نسل جوان به شمار می رود و بی شک در این میان نقش نظام تعلیم و تربیت به ویژه در مختصات گام دوم انقلاب مهم و حائز اهمیت است.

در دنیای امروز که دشمنان دینمداری، آزادگی و دانایی، به روش های مختلف ارکان و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به ویژه در حوزه ی فرهنگی و اعتقادی مورد هجمه های ناجوانمردانه قرار می دهند، اهمیت و نقش آموزش و پرورش دوچندان شده است. آموزش و پرورشی که باید در قامت یک مهندس در جامعه سراسر تغییر ایران مثل یک پازل اجتماعی دست به تولید سرمایه ی اجتماعی در جهت ارتقاء سرمایه فرهنگی موثر بزند. از همین رو، امروز در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی با پاک نمودن القائات دشمن از چهره ی انقلاب و با افتخار به گذشته و امید به آینده، نظام جمهوری اسلامی ایران مفتخر به تربیت فرزندانی مومن و انقلابی در دامان خویش است، تا با سپردن بیرق انقلاب به این طلایه داران جوان، مسیر آینده را در جهت پیشرفتی همه جانبه مبین و آشکار سازد. نسلی که میراث دار خون شهیدان و آرمان ها و شعار های همیشه زنده انقلاب است. ارزش ها و شعارهای فرانسلی، فطری و جهان شمول که رمز ماندگاری و استواری نظام اسلامی را در گزاره هایی چون مردمی بودن، خیانت نکردن به آرمان ها و صیانت از همین شعارها هویدا می سازد. پس با توسل به نفس حق مقام معظم رهبری اگر کاستی و کژطبعی در جامعه دیده می شود، ریشه آن در رویگردانی مسئولان از همین ارزش های دینی بوده است. زیرا (الناس بامرائهم اشبه بآبائهم) یا به عبارتی ظاهر مردم باطن مسئولان است. از این رو کلید حل مشکلات کشور در دست مسئولان انقلابی و برآمده ار متن جامعه اسلامی است. در نزد دولت جوان حزب الهی است. اما به راستی نقطه ی قرارگیری جوانان در مختصات جغرافیای انقلاب در گام دوم آن، در نقد سازنده به عنوان چراغ راه، در ایجاد ساز و کار های نوین و بدیع به عنوان راه پیشرفت و در کاستن فاصله ی میان باید ها و واقعیت ها در مقام هدف است. طبعا این جایگاه ویژه برای جوانان مستلزم مسئولیت های سنگینی است. از خودسازی و تقویت روحیه جهادی انقلابی و علم آموزی گرفته تا مسئولیت پذیری و عبرت گرفتن از تجربه های گذشته. چرا که سرنوشت یک جامعه به مصداق وعده ی الهی توسط کسانی رقم می خورد که آگاهانه می دانند و هوشمندانه عمل می کنند.

*عضو دوره نهم مجلس دانش آموزی شهر تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار