بعد از گذشت نزدیک به یک دهه:

در اردوگاه شهید بهشتی به روی دانش آموزان البرزی باز می شود

کرج(پانا)- شورای اردوگاه های دانش آموزی استان البرز با حضور علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، مهدی مهرور سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ و معاونین اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
در اردوگاه شهید بهشتی به روی دانش آموزان البرزی باز می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز؛ در این جلسه در خصوص جذب اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی برای احیا و فعال سازی اردوگاه شهید بهشتی کردان کرج و اردوگاه دانش آموزی شهرستان طالقان بحث و تبادل نظر شد.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از تشکیل چنین جلسه ای گفت: مشکلات اردوگاه های دانش آموزی استان البرز با جدیت پیگیری می شود که در این زمینه نباید هیچگونه فرصت سوزی صورت گیرد.

علی حدادی اظهار کرد: حفظ فضاهای اردوگاه های دانش آموزی این استان به دلیل برخورداری دانش آموزان از سرانه تربیتی مناسب از مسائل مهمی است که نیاز به حمایت بودجه ای در سطح ملی دارد.

وی تصریح کرد: فعال سازی اردوگاه های دانش آموزی البرز به دلیل داشتن مشکلات نیاز به پیگیری همه جانبه مسئولان استانی به خصوص در شورای برنامه ریزی شهرستانی و استانی دارد.

وی بیان کرد: اردوگاه های دانش آموزی استان البرز در فضایی بسیار مناسب با آب و هوای خوب واقع شده اند که با ساماندهی وضعیت آن می توان شاهد حضور دانش آموزان و فرهنگیان در این دو مکان تربیتی، تفریحی بود.

عضو مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: اردوگاه طالقان هم ازظرفیت بسیار خوبی در بخش تفریحی، فرهنگی و حتی کشاورزی برخوردار است که با ایجاد زیرساخت های لازم از جمله آسفالت جاده منتهی به اردوگاه، گازرسانی و سازماندهی سوئیت ها، می توان امکان استفاده بهینه از این فضای فرهنگی را به وجود آورد.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای حل مشکلات اردوگاه های دانش آموززی البرزکه مستقر در شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد هستند، نیاز به بازدید میدانی وزارتخانه ای و مسوولان استانی دارد و در این خصوص از وزیر محترم آموزش پرورش برای بازدید از این اردوگاه ها دعوت کردم که ایشان نیز قول سفر به استان و بازدید از این اردوگاه ها را دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: با برطرف شدن مشکلات اردوگاه های دانش آموزی این استان می توان امکان استفاده از این فضاهای تربیتی را برای دانش آموزان و فرهنگیان فراهم آورد.

سالار قاسمی دفاع از حقوق آموزش و پرورش در اردوگاه شهید بهشتی، کردان را با توجه به تملک معارضین ضروری دانست و افزود: معارضین در این اردوگاه حتی چاه آب اردوگاه را که به نام آموزش و پرورش است به تصرف خود درآورده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای مشخص شدن وضعیت مالکیت آموزش و پرورش در این اردوگاه با توجه به اسناد، نیاز به همراهی دستگاه قضایی و همچنین حمایت مالی کمیته برنامه ریزی و شهرداری کوهسار برای پالایش فضای سبز داریم.

وی بیان کرد: اردوگاه دانش آموزی شهید بهشتی دارای سرمایه اعیانی بالایی از جمله درختان کهنسال، سالن ورزشی سرپوشیده، تالارچند منظوره، سالن آمفی تئاتر، سوئیت ها و زمین چمن است.

وی با اشاره به اینکه این اردوگاه از سال ۸۵ رها شده است، اضافه کرد: مشخص نیست که در این سال ها به چه دلیل این همه سرمایه رها شده است، اما با توجه به وجود معارضین شاید ۲۰ سال طول بکشد تا مشکل حقوقی اردوگاه شهید بهشتی برطرف شود، اما آنچه که فعلا برای پیشگیری از هر گونه تعرض باید مورد توجه قرار گیرد، در بخش اعیانی است.

قاسمی تصریح کرد: برای بررسی مشکلات حقوقی اردوگاه دانش آموزی شهید بهشتی نیاز به برگزاری نشست با دادستان استان البرز و حوزه حقوقی شهرستان ساوجبلاغ داریم.

وی با بیان اینکه قراراست با موافقت رییس جمهوری پارک علم و خلاقیت و علم و فناوری دانش آموزی در اردوگاه های دانش آموز کشورمستقر شوند، افزود: یکی دیگر از مشکلات اردوگاه های دانش آموزی استان البرز در بخش گازرسانی است که حل آن می تواند در فعال کردن این فضاهای تربیتی موثر باشد.

وی ادامه داد: سازماندهی اردوگاهای شهید بهشتی و طالقان در استان البرز نیازمند حمایت مالی ویژه در سطح استانی - ملی است تا این فضاهای مهم برای جامعه هدف مورد آماده سازی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در پایان عنوان کرد: آموزش و پرورش برای شروع کار با وجود محدودیت های مالی ، ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته است، درحالی که ساماندهی این دو اردوگاه نیاز به حمایت مالی کلان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار