رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

۵۶ درصد جامعه پروتکل‌های بهداشتی را در دو هفته اخیر رعایت کرده‌اند

ساری (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که اداره‌های دولتی و بانک‌ها ۸۸ درصد، پاساژها ۵۸ درصد، نانوایی‌ها ۵۰ درصد و به صورت کلی در دو هفته اخیر ۵۶ درصد جامعه پروتکل‌های بهداشت را رعایت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
۵۶ درصد جامعه پروتکل‌های بهداشتی را در دو هفته اخیر رعایت کرده‌اند

سید عباس موسوی در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا، گفت: «بر خلاف بسیاری از استان‌های دیگر کشور که وضعیت افزایشی در ابتلا به کرونا دارند، این روند در استان ما با شیب ملایم رو به کاهش است.»

او با اشاره به استان‌های هم‌جوار که وضعیت پایدار ندارند، تأکید کرد که تجربیات قبلی به ما می‌گوید بی‌احتیاطی منجر به آسیب و مشکل می‌شود.

موسوی، میزان مرگ‌ومیر ناشی از کووید۱۹ در حال حاضر نسبت به پیک اول را دارای ۲ درصد کاهش اعلام کرد و ادامه داد: «از نظر زیرساخت‌های بیمارستانی وضعیت نامناسبی نداریم و مهم این است که فرصت داریم پیشگیرانه رفتار کنیم تا دچار مشکل نشویم.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به ورود تعداد ناکافی واکسن آنفلوانزا به کشور، با اظهار خشنودی از شبیه به هم بودن موارد پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و کرونا گفت: «پیش‌بینی ما این است که اگر پروتکل‌ها رعایت شود، بعید است در مورد پیک آنفلوانزا مشکلی ایجاد شود.»

موسوی مشکل اصلی عدم استفاده از ماسک را نزد اصناف اعلام کرد و گفت: «استفاده از ماسک در اصناف اصلا رضایت‌بخش نیست و به نظر می‌رسد بخشی از جامعه هنوز قانع نشده است که رفتار این ویروس تا چه حد خطرناک است و صداوسیما و ارشاد باید در مورد آگاهی‌بخشی فعالیت بیشتری کنند.

به گفته او ۸۸ درصد اداره‌های دولتی و بانک‌ها، پاساژها ۵۸ درصد، نانوایی‌ها ۵۰ درصد و به صورت کلی در دو هفته اخیر ۵۶ درصد جامعه پروتکل‌های بهداشت را رعایت کرده‌اند.

موسوی با تأکید بر لزوم توجه به قرنطینه ضمن کاهش تعداد بیماران، و نیز مشکل بودن قرنطینه دو هفته‌ای نزد بیماران، گفت: «وضعیت شغلی افراد قرنطینه را سخت‌تر می‌کند. زمانی که تعداد بیماران مبتلا بیشتر می‌شود ایزوله به دلیل تعداد زیاد بیمار، سخت‌تر می‌شود و باید قرنطینه‌های دیگری اعمال کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار