انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با سازمان فنی و حرفهای کشور
تهران (پانا) - تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان با حضور سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و علی اوسط هاشمی معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفهای کشور به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که در سازمان فنی و حرفهای برگزار شد با بیان اینکه سرمایههای دنیا به دو بخش ملموس و غیر ملموس تقسیم میشوند گفت: منابع طبیعی، مادی و مالی سرمایههای ملموس هستند و منابع انسانی، اجتماعی و فرهنگی جزو سرمایههای غیر ملموس هستند. در دهههای گذشته سرمایههای غیر ملموس نقش بسیار کمی در توسعه کشورها داشتند ولیکن امروزه این سرمایهها بالاترین نقش را در توسعه دارند.
وی با بیان اینکه رسالت سازمان فنی حرفهای و وزارت آموزش و پرورش تبدیل سرمایههای غیر ملموس از قوه به فعل است افزود: اگر سرمایه های غیر ملموس به فعلیت در بیایند آنگاه معجزه توسعه را شاهد خواهیم بود.
حسینی با اشاره به سیر تکاملی شیوههای آموزشی در دنیا گفت: در سالیان گذشته آموزشها خلاقیت محور نبود، این آموزشها منجر به عدالت اجتماعی نمیشد و بیشتر آموزشها نظری بود و در سالهای اخیر کشورهای به سمت آموزشهای خلاقانه مهارتی رفتهاند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر آموزشهای کاربردی مسأله محور تاکید دارند، اظهار کرد: توانمندیهای دانشآموزان باید منجر به زیست بهتر و یادگیری مهارتها شود و مهارت آموزی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی از بقیه حوزهها بیشتر حس میشود.
وی افزود: مهارت آموزی و اتصال مهارت به جامعه نقطه ثقل و حرکت آموزش و پرورش استثنایی است و دانشآموزان با نیازهای ویژه اگر مهارتی را آموزش ببینند بهتر میتوانند در زندگی و جامعه موفق شوند.
حسینی با تاکید بر اینکه دو دوره متوسطه پیش حرفهای و حرفهای مختص دانشآموزان با نیازهای ویژه است اظهار کرد: دانشآموزان متوسطه اول و دوم در مدارس پیش حرفهای و حرفهای مهارتهای تجربی و علمی را کسب میکنند.
معاون وزیر با اشاره به مفاد تفاهم نامه همکاری گفت: آموزش مهارتهای مورد نیاز به هنرآموزان آموزش و پرورش استثنایی از طریق سازمان فنی و حرفهای، برگزاری المپیاد های بین المللی مهارتی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه، توسعه طرح ایران مهارت و آموزش مهارتهای حرفهای به دانشآموزان متوسطه اول استثنایی، استانداردسازی کارگاهها، هنرآموزان، دروس و مهارتها و توسعه طرح آموزش همراه با تولید و اتصال دانشآموزان به بازار از جمله محورهای همکاری مشترک با سازمان فنی و حرفهای کشور است.
ارسال دیدگاه