سیستان و بلوچستان؛ رتبه پنجم کشور در نسخه پیچی الکترونیک

زاهدان (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اعلام کرد بیمه سلامت استان در بین بیمه سلامت استانهای کشور در زمینه نسخه پیچی الکترونیکی رتبه پنجم را داراست.

کد مطلب: ۱۱۲۳۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان؛ رتبه پنجم کشور در نسخه پیچی الکترونیک

به گزارش ایرنا، رضا عباسی عنوان کرد: اجرای پروژه های چهارگانه الکترونیک از جمله استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکترونیک، تبادل الکترونیک اسناد بستری و نظام ارجاع الکترونیک از جمله اهداف سازمان بیمه سلامت در جهت تسهیل امورات بیمه شدگان است که در این استان نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 330 هزار نسخه الکترونیکی در سیستان و بلوچستان صادر شده است، افزود: اجرای برنامه ارزیابی وسع و دهک‌بندی بیمه شدگان روستایی و شهری دارای دفترچه بیمه سلامت می توانند در جهت خدمات دهی مطلوب تر به بیمه شدگان موثر واقع شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس ارزیابی وسع کسانی که در دهک‌های 1، 2 و 3 قرار بگیرند و از نظر وضع اقتصادی در سطح پایین تری قرار داشته باشند بصورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت می شوند.

عباسی تصریح کرد: افرادی که در دهک 4 قرار گیرند 50 درصد حق بیمه را پرداخت و دهک های 5 به بالا کل حق بیمه را پرداخت می کنند.

وی گفت: از دیگر اهداف سازمان، تحت پوشش قراردادن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و افراد مجهول الهویه و زندانیان است که به این عزیزان خدمات درمانی در بخش بستری و سرپایی ارائه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اداره کل بیمه سلامت استان در راستای سیاست ها و اهداف کلان و استراتژیک سازمان جهت ارائه خدمات مطلوب به جامعه بیمه شدگان و موسسات درمانی طرف قرارداد تلاش کرده تا خدمتگزار خوبی برای مردم استان باشد.

عباسی تصریح کرد: همکاری و تعامل با دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر و ادارات کل استانی موجبات تسهیل در روند ارائه خدمات به بیمه شدگان و موجبات کاهش هزینه های درمانی و کاهش پرداختی از جیب مردم نیز شده است.

وی افزود: این اداره کل توانسته نیاز بیمه ای تمامی مردم و اقشار کم درآمد را برآورده و جایگاه واقعی خود را در بین مردم پیدا کند چرا که بیش از 70 درصد مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار