آغاز به کار انجمن پیشگامان سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی + عکس

تبریز(پانا) - جلسه شورای برنامه ریزی کانون های فرهنگی تربیتی ستاد اجرایی انجمن پیشگامان سلامت آذربایجان شرقی در محل اتاق جلسه تالار معلم تبریز تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار  انجمن پیشگامان سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی + عکس

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن تبریک روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت شاعر فرزانه شهریار گفت: آموزش و پرورش در زمان کرونا حساسیت زیادی دارد. یکی از برنامه هایی که بعد از شروع کرونا در این دستگاه ویژه به وجود آمد و حساسیت ویژه‌ای دارد؛ چگونگی اجرایی برنامه های آموزش و پرورش بود.
علمی ادامه داد: این حساسیت ها در چند مورد و وجه بررسی شد. در وجه اول؛ جامعه و آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان را مهمتر از آموزش دانست، زیرا که بدون دانش آموز، آموزش و پرورش معنی ندارد. وجه دوم همان ایفای نقش سلامت در بعد آموزش و پرورش بود. مورد دیگر چگونگی تاثیر دامنه شیوع کرونا و جوانب آن بر مدارس بود که همه آحاد مردم درگیر این موضوع بودند و در نتیجه منجر به تعطیلی مدارس شد که وجه غالب این موضوع بود.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوع ها در این زمان حساس چگونگی ادامه فرایند آموزش و پرورش در این زمان بود که با اتخاذ تصمیمات وزارت با وجود زیر ساخت های ضعیف منجر به ایجاد شبکه شاد شد که این شبکه به نوعی مدیریت شده و دارای امنیت بود و باعث آرامش خاطر بسیاری از خانواده ها شده و دلیلی برای به راه افتادن آموزش مجازی و انسجام یافتن برنامه های آموزش و پرورش شد.
علمی ادامه داد: البته که بهترین و کارآمدترین آموزش حضوری است، ولی در این شرایط بحران، مردم فهمیدند که آموزش و پرورش در هر شرایطی می تواند برنامه داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: معلمان با درک بالایی که از شرایط ایجاد شده داشتند؛ روحیه زیادی از خود نشان دادند و بسیاری از معلمان بر فن آوری تسلط یافتند.
طاهر علمی با اشاره به خلاقیت معلمان در آموزش گفت: معلمان باید مورد توجه جدی قرار گیرند زیرا عنصر کلیدی آموزش و پرورش معلمان هستند و می توانند در میدان آموزش و پرورش کارهای خلاقی ایجاد کنند.
وی در مورد منابع اسلامی گفت: در منابع اسلامی سه واژه نعمت، رزق و برکت را داریم که به ورودیهای زندگی نعمت می گویند و اگر قسمت باشد و از آن استفاده کنیم رزق است و اگر استفاده زیادی از آنها شود برکت است.
وی ادامه داد: به زیادی نعمت تکاثر گویند و به زیادی برکت کوثر می گویند. شیعه کوثر است نه تکاثر. پس شیعه دارای برکت است و موضوع مهم در این باره این است که سلامت انسان برکتی است که نباید از آن غافل بشویم.
علمی افزود: سلامت مسئله ای چند بعدی است و مهمترین بعد سلامت، سلامت جسمانی است تا از طریق آن فرد به سلامت های معنوی، اجتماعی و روانی نائل شود و پس از آن سلامت روانی مهمتر است که در این شرایط کرونایی جامعه؛ افسردگی، استرس و عدم وجود روحیه انتقاد پذیری زیادتر شده است. همچنین در بعد اجتماعی ارتباط سالم فرد با جامعه بسیار مهم است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان؛ در رابطه با انجمن پیشگامان سلامت افزود: ظرفیت های 22 استان در تقویت این انجمن ها سنجیده شده است و برای استان ما دبیرخانه انجمن پیشگامان سلامت تعریف شده و این نشان می دهد که انتظار از استان ما در این زمینه بسیار بالاست؛ زیرا در آذربایجان اراده و همت و نترسی وجود دارد و ما می توانیم با مدیریت درست و تشکیل ستاد اجرایی و با نگاه تیز، بینا و خلاقانه در این راه پیشگام باشیم.


در ادامه این جلسه رئیس اداره فرهنگی و هنری معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان بیان کرد: کانونهای فرهنگی، تربیتی تحت عنوان فرزند انقلاب با ۵۱ کانون در نواحی و مناطق استان فعال هستند که ۱۲۲ پست شاغل در این کانون ها تعریف شده است.
فنائی در مورد درجات کانونها گفت: در کانون ها ما درجات یک، دو و سه تعریف شده که ۱۶ کانون درجه ۱، ۳۰ کانون درجه ۲ و ۵ کانون درجه ۳ وجود دارد. تعداد ساعات اختصاص یافته برای این کانون ها به ترتیب درجات 48 و 36 و 30 ساعت است.
وی در پایان افزود: تعداد ۲۲ انجمن در استان با کتابهای مجزا در این کانونها در حال فعالیت هستند و برای هر استان یک انجمن با عنوان باشگاه پیشگامان سلامت در سطح کشور فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار