سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران
استفاده از تجربیات افراد صاحب نظردر حوزه سوادآموزی سبب تسریع در ریشهکنی بیسوادی است
تهران(پانا)- سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزاری نشست های تخصصی و استفاده از تفکرات و تجربیات افراد صاحب نظردر حوزه سوادآموزی را باعث ایجاد تبادل افکار، استفاده از ظرفیتها و حرکت رو به رشد دانست که با تقویت این فعالیتها ضمن ایجاد هماهنگی با مجموعههای مختلف، می توان حرکت رو به رشد در ریشهکنی بیسوادی را تسریع کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، عربعلی زینالی سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در جلسه مشورتی که با حضور رؤسا و کارشناسان حوزه سوادآموزی اداره کل و مناطق برگزارشد، اظهار داشت: ماهیت و ساختار نهضت سوادآموزی، پرورش استعدادهای خفته انسانهایی است که به دلایل مختلف از کسب علم و دانش و خواندن و نوشتن و ... محروم ماندهاند و وظیفه همگان است که در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسیدن به آرمانهای متعالی ایران عزیز با رأی و مشورت و بهرهمندی از تجارب ارزشمند پیشکسوتان و صاحب نظران در عرصه سوادآموزی بهره جسته و بهترین برنامهها را با خرد جمعی جهت رسیدن به غایت نهایی و اهداف بلند و جایگاه رفیع سوادآموزی تدوین کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با ورود فنون جدید به دانش جوامع، ضرورت داشتن توانایی خواندن و نوشتن بیش از پیش افزایش یافته و به صورت نیازی اجتناب ناپذیر در آمده است. با توجه به رشد استفاده از فضای مجازی و پهناهای اینترنتی، شرط ورود به گفتگو، برقراری ارتباط و مشورت، دستیابی به مشارکت اجتماعی، فرهنگی، مهارت اندوزی و داشتن سواد خواندن و نوشتن است.
زینالی توانمندی همکاران در استان و مناطق را بسیار بالا توصیف و بر استفاده از ظرفیتها و پتانسیل افراد ذینفوذ در جهت شناسایی و جذب افراد بیسواد، تولید و عرضه علوم و فنون مختلف و ایجاد مراکز یادگیری و علم آموزی تأکید کرد.
در ادامه همکاران حوزه سوادآموزی برنامه ها و راهکارها و برخی از مشکلات خود را در جهت ارتقاء کمی و کیفی فعالیتهای نهضت سوادآموزی، چگونگی جذب سوادآموزان، تقویت جلسات شورای پشتیبانی و شوراهای اداری، افزایش مراکز یادگیری، ایجاد بسترهای لازم برای مهارت آموزی سوادآموزان، بررسی و تطابق حجم ابلاغی برابر با مطالعات و کار کارشناسی مناطق، استفاده از ظرفیتهای آموزش فرد به فرد و خودآموز، نحوه ارتباط با دستگاهها و نهادهای همسو، چگونگی فعالیت سوادآموزی در زمان اپیدمی ویروس کووید ۱۹ و ... را بیان و بر وحدت و همدلی بیش از پیش و برگزاری مستمر جلسات مشورتی تأکید کردند.
ارسال دیدگاه