زینیوند: اگر قرار است به توسعه توجه جدی شود، راهی جز توجه به آرمان آموزش و پرورش نیست
دانش بنیان، تحول گرا و مشارکت جو بودن به عنوان شاخص توسعهیافتگی معرفی میشود و مرکز این تحول مدرسه و کلاس درس است
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی را عاملی موثر در کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه دانست.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مجتبی زینیوند در آیین آغاز عملیات احداث ۶ فضای آموزشی در شهرستان شهریار با اشاره به اینکه آسیبهای اجتماعی با توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی کنترل میشود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دانش را آشکارترین وسیله عزت و افتخار کشور میداند و اخیرا هم در اجلاس روسای آموزش و پرورش فرموده اند که معلمان سپاه پیشرفت در کشور هستند بنابراین نقشآفرینی آموزش و پرورش به عنوان مرکز ثقل دانش، آگاهی و دانش در توسعه کشورها مهم است.
وی ادامه داد: داشتن جامعه توسعه یافته مستلزم تربیت و ساختن انسانهای متعهد، متفکر، خلاق و مسئولیتپذیر است بنابراین آموزش افراد در جامعه بزرگترین سرمایه گذاری است؛ هر جامعهای که حرکت کرد از قدرت توسعه بیشتری برخوردار است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اگر آموزش و پرورش امروز اثربخش باشد، آینده توسعه یافتهای خواهیم داشت، گفت: سه نشانه دانش بنیان بودن، تحول گرا بودن و مشارکت جو بودن به عنوان شاخص توسعهیافتگی معرفی میشود و مرکز این تحول مدرسه و کلاس درس است.
وی تصریح کرد: اگر قرار است به توسعه توجه جدی شود، راهی نداریم به جز آنکه به آرمان آموزش و پرورش توجه کنیم و فعالیت شوراهای آموزش و پرورش هم در همین راستاست.
افزایش جامعه خیرین، هدف آموزش و پرورش است
در ادامه محمد صیدلو مدیرکل شهرستانهای استان تهران در این مراسم با اشاره به اینکه امروز اگر در شهر ما اتفاقی میافتد به دلیل تلاشهای انجام شده در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در شرایط فعلی کرونا باعث تغییر مناسبات شده است و مدرسه شکل جدیدی هم خود گرفته است.
وی ادامه داد: اولویت ما گرچه حضور دانشآموزان است اما در عین حال به دنبال آن هستیم که کمترین خطر متوجه آنها باشد بر همین اساس سعی داریم مدارس با تراکم پایین میزبان دانشآموزان باشند.
صیدلو با تاکید بر اینکه چالشها و مشکلات آموزش و پرورش فقط در این مجموعه حل شدنی نیست و همه باید کمک کنند، گفت: تاکنون خیرین اقدامات قابل توجهی در عرصه تعلیم و تربیت داشتند؛ در آموزش و پرورش هم هدف افزایش افراد خیر است.
ارسال دیدگاه