رییس دانشگاه فرهنگیان خبر داد

انجام مصاحبه پذیرش نودانشجویان دانشگاه فرهنگیان در فضای باز

تهران (پانا) - رییس دانشگاه فرهنگیان با اعلام اینکه مصاحبه پذیرش دانشجویان تازه ورود حضوری است، بیان کرد در تلاشیم تا اکثر مراکز دانشگاه‌ها مصاحبه پذیرش دانشجویان تازه وارد را در فضای باز انجام دهند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
انجام مصاحبه پذیرش نودانشجویان دانشگاه فرهنگیان در فضای باز

به گزارش ایرنا، حسین خنیفر در خصوص نحوه پذیرش و مصاحبه دانشجویان اظهار کرد: به محض اعلام نتایج ما با حفظ تمام پروتکل های بهداشتی سعی می کنیم مصاحبه های حضوری را انجام دهیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تمام مصاحبه ها به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و طبق دستورات ستاد ملی مقابله با این بیماری انجام می شود، ادامه داد: به دلیل مطلوب بودن هوا برنامه ریزی کرده ایم تا که از فضاهای باز مراکز برای مصاحبه استفاده کنیم که به ایمنی در برابر بیماری کرونا بسیار کمک می کند. همچنین این احتمال وجود دارد که زمان مصاحبه طولانی تر شود.

خنیفر افزود: مصاحبه ها باید تا حد امکان در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود و حتی در نظر داریم برای برخی آزمایش ها مانند آزمایش قد و شنوایی، مراکز را بیشتر کنیم تا مصاحبه ها کاملا در فضایی ایمن از بیماری کرونا انجام شود. به محض اینکه نتایج کنکور مشخص شد، زمان مصاحبه را اعلام می کنیم و تیم های مصاحبه کننده حاضر می شوند.

رییس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: اگر کلاس های آموزشی دیرتر آغاز شود، چالش جدی به وجود نخواهد آمد زیرا امکانات آموزش الکترونیک دانشگاه بسیار به روز و پیشرفته است و دانشجویان در زمان مشخص شده فارغ التحصیل می شوند. پیشنهادی به آموزش و پرورش داده ایم که تیم های مصاحبه کننده را افزایش دهند و دو برابر کنند تا سرعت کار بالا برود و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شود.

خنیفر با بیان اینکه یک هفته پس از مصاحبه نتایج پذیرش دانشجویان اعلام می شود، اظهار کرد: ۹۸ پردیس دانشگاه برای مصاحبه دانشجویان آماده سازی شده است همچنین می توانیم از ادارات آموزش و پرورش نیز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ۲۰ هزار نفر (۱۰ هزار دانشجوی دختر، ۱۰ هزار دانشجوی پسر) از طریق کنکور سراسری جذب می شوند و حتی در برخی مواقع این تعداد ۶۰ درصد (دختر) به ۴۰ درصد (پسر) بوده است.

آموزش نودانشجویان مجازی است

خنیفر در خصوص سیستم آموزشی دانشجویان نیز اظهار کرد: تمام آموزش ها برای دانشجویان دانشگاه و تازه ورود ها در ترم جدید تحصیلی مجازی است. سرورهای جدید اینترنتی برای آموزش الکترونیکی خریداری شده است تا بتوانیم در هر ساعت آموزشی، ۲۵ هزار ساعت آموزشی داشته باشیم. مراکز استانی دانشگاه از ظرفیت صدا و سیما و آموزش های الکترونیکی برای آموزش استفاده می کنند.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امسال حدود ۷۷ هزار نفر را در آموزش و پرورش جذب می کنیم که شاغل می شوند و نیروی رسمی دولت هستند، تصریح کرد: ۲۰ هزار نفر از کنکور، حدود ۲۷ هزار نفر از ماده ۲۸ (دانشجویان فوق لیسانس و دکتری)، بیش از ۲۵ هزار نفر نیز از نهضت که مجلس تصویب کرده است و ۵ هزار نفر نیز قبول شده سال قبل هستند، جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار