سازنده چاقوهای هنری نشان درجه یک هنر دریافت کرد

زنجان (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: «کریم شعبانی سازنده چاقوهای هنری موفق به دریافت نشان معادل مدرک دکتری درجه یک هنر شد.»

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سازنده چاقوهای هنری نشان درجه یک هنر دریافت کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند در این باره اظهار کرد: «نشان درجه یک هنری معادل مدرک دکتری به کریم شعبانی سازنده چاقوهای هنری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد.»

ارجمند ادامه داد: «پیش از این تنها یک نفر از هنرمندان زنجانی در حوزه صنایع دستی در رشته ملیله موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده بود. درجه هنری هنرمندان از یک تا پنج تعیین می‌شود که گواهی‌نامه درجه یک معادل مدرک دکتری است. گواهینامه هنری توسط شورای ارزشیابی هنرمندان براساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای این هنرمند و با تکیه بر توانایی‌های هنری او در زمینه چاقوسازی اعطا شده است.»

کریم شعبانی متولد سال 1340 در شهر زنجان است. از سن 5 سالگی وارد کارگاه چاقوسازی «ایوب رستمی» شد و تا 14 سالگی چاقوسازی را به صورت حرفه ای نزد ایشان آموخت. از ساخته های دست انواع چاقوهای چند تیغه با دسته های مختلف(شاخ گوزن، استخوان، و صدف)، قلمتراش، چاقوهای شکاری، ست چندکاره مسافرتی، و اخیرا هم قفل های سنتی را تجدید ساخت نموده و با ترکیب آن با چاقو آثار بسیار زیبا و نفیسی را ارائه نموده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار