ارائه خدمات سلامت به 70 هزار اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد از ابتدای امسال تا کنون ۷۰ هزار نفر از اتباع خارجی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده بودند، در سیستان و بلوچستان خدمات سلامت را دریافت کردند و به کشورشان برگشت داده شدند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات سلامت به 70 هزار اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دروازه سلامت کشور است، اظهار کرد: قاچاق سوخت و حوادث ترافیکی وحشتناک ناشی از تردد اتباع بیگانه در جاده های سیستان و بلوچستان بار بزرگی بر دوش نظام سلامت استان می گذارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مراکز درمانی خدمات یکسان و برابری مانند شهروندان ایرانی دریافت می کنند، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۷۰ هزار نفر از اتباعی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده بودند، خدمات سلامت را دریافت کردند و به کشورشان برگشت داده شدند و ۳۴۰ نفر از آنان به علت تشدید بیماریهای واگیر و عفونی در بیمارستانهای استان بستری شدند که به آنان خدمات رایگان ارائه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به توسعه سلامت در استان افزود: تعداد تخت های بیمارستانی استان نسبت به اول انقلاب پنج برابر و جمعیت ما 2 برابر شده است.

هاشمی شهری خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات مطلوب و رسیدن به متوسط کشوری به منابع انسانی ماندگار نیازمندیم، چرا که ۵۰ درصد چارت های سازمانی حوزه های سلامت استان خالی است .

کمبود 3 هزار پرستار در سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: با توجه به اینکه دو بیمارستان زاهدان و سراوان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و همچنین برای جبران کمبود نیرو در مراکز درمانی استان به بیش از سه هزار نیروی پرستار نیارمندیمو

هاشمی شهری با اشاره به اینکه مدافعان سلامت در استان با بحرانهای مختلف دست و پنجه نرم می کنند، تصریح کرد: سال ۹۸ را با تب کنگو و آنفلوانزا شروع کردیم و اسفند ماه درگیر کرونا شدیم و همچنان درگیر بحران کرونا هستیم که با تلاش خوب مدافعان سلامت روند این بیماری در استان نزولی شده است.

وی گفت: در بحران آنفلوانزا در طی ۴۰ روز بیش از ۳۷ هزار نفر به بیمارستان بوعلی زاهدان مراجعه و خدمات بستری و سرپایی دریافت کردند و هزار و 500 نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همچنین بحران کرونا را با وجود موج شدید بیماری در استان و ورود و خروج مسافران در ایام تعطیلات با مشارکت مردم و مسئولان و مدافعان سلامت کنترل کردیم و در حال حاضر شاهد شیب نزولی این بیماری در استان هستیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار