طرح انتخاب برند گردشگری شیراز نهایی میشود
شیراز(پانا)- معاون گردشگری استان فارس از نهایی شدن طرح انتخاب برند گردشگری شیراز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس، سید مؤید محسننژاد امروز ۴ شهریورماه ۱۳۹۹ در جلسه بررسی طرح مطالعاتی و انتخاب برند گردشگری شیراز که با حضور نمایندگان معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری، اتاق بازرگانی شیراز، شهرداری شیراز، ناظران علمی و اجرایی، مجری طرح و فعالان بخش خصوصی گردشگری استان برگزار شد، گفت: طرح پژوهشی مطالعه برند گردشگری شیراز که با نظارت اداره کل استان و توسط دانشگاه هنر شیراز به عنوان مجری طرح انجام شده است مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت تا از میان طرحهای ارائهشده بهترین طرح انتخاب شود.
محسننژاد با اشاره به اینکه این طرح به عنوان یکی از طرحهای پژوهشی برتر ملی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال گذشته انتخاب شده است، گفت: تهیه برند گردشگری فارس به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری همواره مدنظر مسئولان و علاقهمندان به میراثفرهنگی و گردشگری بوده است، در این راستا، ادارهکل استان با حمایت استانداری، فاز اول مطالعه طرح برند گردشگری شیراز را از اواخر سال ۱۳۹۶ در دستور کار خود قرار داد.
او ادامه داد: با توجه به ظرفیتها و توانمندیهای هنری و علمی که در دانشگاه هنر شیراز وجود دارد این دانشگاه به عنوان مجری این طرح انتخاب و کار مطالعاتی خود را آغاز کرده است، در فاز اول، مطالعه طرح برند گردشگری شیراز انجام شده است.
او با بیان اینکه در فرآیند مطالعه طرح، ادامه روش با رویکردی عملیاتیتر مورد درخواست این اداره کل بهعنوان کار فرما و ناظر علمی قرار گرفت، گفت: این رویکرد طرح را به مراحل تکمیلی نزدیک کرده که میتواند منجر به انتخاب الگویی برتر برای برند سازی گردشگری شیراز و ثبت نماد و شعاری کارآمد برای این استان شود.
او اضافه کرد: این طرح با تلاش مهشید بارانی عضو هیئتعلمی دانشگاه هنر شیراز و گروه همراه به عنوان مجری طرح، مسلم باقری عضو هیئتعلمی دانشگاه شیراز در رشته گردشگری بهعنوان ناظر علمی و محمدکاظم بهادریپور رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری این ادارهکل بهعنوان ناظر اجرایی در سه بخش مطالعهٔ برندینگ، تحلیل فرصتهای برندینگ و ارائه الگوهای طراحی برند در حوزههای مختلف گردشگری فارس و شهر شیراز صورت گرفته است.
او افزود: این طرح با رویکردی اکتشافی و فرایندیتعاملی در پی فهم ظرفیتهای شیراز بوده و به صورتی نظاممند دادههای حاصل از مصاحبههای پیاده شده از حوزههای علمی مختلف و نظرسنجی از اساتید، متخصصان و کارشناسان، پروتکلهای مشاهده شده را بررسی میکند.
معاون گردشگری استان فارس اضافه کرد: در پایان با تأثیر از نتایج بخش نظری، طراحی هویت بصری، شعار ویژه گردشگری شیراز را ارائه میکند که ادراک کیفیت میزبانی و جذابیت گردشگری را توسط گردشگر و در نهایت رضایت او از یکسو و توسعه ارزشهای میزبان را از سوی دیگر، به همراه خواهد داشت که میتواند در رشد هرچه بیشتر اقتصادی و اشتغالزایی مستمر مؤثر واقع شود.
ارسال دیدگاه