نذری که جان بخش است

بیرجند(پانا)- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد پویش نذرخون و پلاسما در ایام محرم و صفر در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نذری که جان بخش است

ابراهیم میری مقدم، مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی، صبح امروز درگفت و گو با پانا گفت: نذر خون و نذر پلاسما چند سالی است که در کشور و در مراکز خونگیری در حال انجام است و تا پایان صفر ادامه می‌یابد.
او، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و کمبود ذخایر خونی و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، سازمان انتقال خون امسال به شکلی ویژه‌تر پویش نذر خون را اجرا می‌کند.
وی بیان کرد: امسال نیز نذر پلاسما را در کنار نذر خون خواهیم داشت که مختص بهبود یافتگان کرونا در نظر گرفته شده است.
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بااشاره به اهمیت امر اهدای خون در طول سال و نیاز همیشگی به اهدای خون، گفت: پویش نذرخون امسال با همکاری هیات های مذهبی استان و به ویژه شهر بیرجند به انجام خواهد رسید تا افرادی که نذر کرده‌اند در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و همچنین در طول ماه محرم و صفر بتوانند این کار خیر و خداپسندانه را انجام دهند.
میری مقدم تصریح کرد: دو مرکز خونگیری در شهر بیرجند، یک مرکز در شهر طبس گلشن و یک مرکز نیز در شهر قائن در تمام روزهای غیرتعطیل فعال هستند و مرکز خونگیری فردوس نیز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته آماده پذیرایی از اهداکنندگان خون است.
او، بیان کرد: مرکز خونگیری میدان جانبازان بیرجند در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در نوبت عصر و همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در نوبت صبح و عصر فعال خواهد بود.
میری مقدم از کاهش آمار مراجعه اهداکنندگان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: اهداکنندگان خون در ماه پیروزی خون بر شمشیر با شرکت در پویش نذر خون ما را در تامین ذخیره مناسب خون و فرآورده‌های آن یاری کنند چرا که این نذر یک نذر جان بخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار