فیاضپور: تهیه درسنامه، برای دانشآموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند الزامی است
شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر جایگاه و نقش خطیر خانوادهها در تحقق آموزههای اسلامی و ایرانی گفت: تهیه درسنامه برای دانشآموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند مهمترین رسالت معاونت آموزش ابتدایی فارس است .
محمد فیاض پور در اولین جلسه اتاق فکر و هسته مرکزی آموزش خانوادههای دانشآموزان دوره ابتدایی فارس در دوران شیوع کرونا ویروس، با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در رابطه با بعثت ایشان برای اتمام و اکمال مکارم اخلاق گفت: ترویج و اشاعه ارزشهای اخلاقی مهم ترین رسالت مربیان است .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر جایگاه و نقش خطیر خانوادهها در تحقق آموزههای اسلامی و ایرانی گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و به تبع آن رواج آموزش مجازی، نقش دستیاری خانوادهها برجسته تر از قبل شده است .
رییس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به اهمیت نقش خانواده در فرایند تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین ، همسویی خانواده ها با آموزگاران را امری لازم، ضروری و اجتناب ناپذیر در تحقق اهداف تعلیم و تربیت دانست.
فرحناز عمادی سال تحصیلی پیش رو را سالی خاص و در عین حال سخت دانست و به اهمیت اضلاع فرایند یاددهی یادگیری متربیان به ویژه خانوادهها اشاره کرد .
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس گفت : این روزها ارزش و اهمیت فعالیت خطیر معلمان بیشتر شده و نقش خانوادهها به عنوان شریک مورد اعتماد نهاد آموزش و پرورش برجسته تر شده است .
عبدالحسین رحیمی با اشاره به اهمیت نقش معلمان پایه اول ابتدایی در آینده دانشآموزان، از آمادگی حوزه کاری خود برای همکاری تمام و کمال با معاونت آموزش ابتدایی خبر داد.
رؤیا بادپر به عنوان نماینده آموزگاران استان، به ضرورت پرداختن هر چه بیشتر به مهارتهای خواندن، نوشتن و درک مطلب در پیشرفت تحصیلی تربیتی متربیان دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: تهیه کلیپ های صوتی و تصویری برای خانواده ها ، ابزاری تعاملی در راستای آموزش آنان است.
او به پژوهشهای خود در زمینه تحقق آموزش مطلوب خانوادهها با استفاده از صوت و فیلم و تأثیر بیشتر آن نسبت به مطالب نوشتاری، اشاره کرد.
عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز، گفت: تنها ابزار توانمندسازی آموزش است و مشارکت خانواده ها در تحقق اهداف تعلیم و تربیت منوط به توانمندسازی آنان است.
دکتر رحمت الله مرزوقی، با اشاره به تدوین ساز و کارهای هدفمند و نظام مند برای اجرای مطلوب فرایند آموزش خانواده ها ،گفت: بزرگ ترین سرمایه اجتماعی نظام تعلیم و تربیت کشور خانوادهها و فرزندان آنان هستند.
او به اهمیت بالفعل شدن تمامی ظرفیتهای موجود در خانوادهها به منظور تحقق اهداف تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: شناسایی سرمایههای بالقوه خانوادهها مستلزم تدوین برنامه ریزی صحیح و علمی است.
عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در ادامه با اشاره به حجم عظیمی از منابع مادی و معنوی کشور که در راه تربیت فراگیران سرمایه گذاری می شود ، گفت: اصلی ترین معین نظام تعلیم و تربیت کشور خانواده ها هستند.
او تربیت یک فرد مسلمان عالم عامل جهان نگر را مأموریت اصلی نهاد آموزش و پرورش کشور دانست و به دو فضایی شدن زندگی افراد در دوران کنونی به عنوان امری اجتناب ناپذیر اشاره کرد .
ارسال دیدگاه