در تهیه و تامین ماسک موردنیاز هیات های مذهبی مشکلی نداریم

اردبیل (پانا)- رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اردبیل خبر داد در تهیه و تامین ماسک برای هیات های مذهبی و دسته جات عزاداری هیج مشکلی نداریم.

کد مطلب: ۱۱۱۶۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
در تهیه و تامین ماسک موردنیاز هیات های مذهبی مشکلی نداریم

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم مردم به ماسک، مواد ضدعفونی کننده برای پیشگیری از انتشار این بیماری یکی از نیازهای اساسی استان محسوب می شود که این نیاز با توجه به نزدیکی ایام سوگواری ماه محرم در هیاتها، حسینیه ها و مساجد با توجه به حضور جمع کثیری از مشتاقان سوگواری اباعبدالله (ع) بیش از گذشته احساس می شود.

او خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های سازمان صمت استان، تولید ماسک مناسب و مورد نیاز است و در این راستا سازمان صنعت معدن و تجارت استان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز تلاش کرده است تا در حل این مسئله فعالیت های اثرگذاری انجام دهد و امروز توانایی تولید و توزیع روزانه ۱۳۵ هزار ماسک سه لایه پزشکی و n95 را در سطح استان اردبیل به وجود آورده است که در موضوع تامین پارچه، تولید و توزیع آن نیز نظارت می کند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در ادامه افزود: آنچه که در حال حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عزاداری های ایام محرم است که باید به فکر سلامت عزاداران حسینی در این ایام باشیم. درکنار رعایت پروتکل های بهداشتی، تامین ماسک برای این عزاداران است.

صادقی افزود: هیات امنا مساجد و هیآت مذهبی با هماهنگی و معرفی سازمان تبلیغات اسلامی استان به هر میزان که ماسک لازم داشته باشند می توانند از طریق سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهیه کنند.

او همچنین گفت: در ۴ ماهه سال جاری ۱۱۵۴ گزارش مردمی از طریق سامانه ارتباطی 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان واصل‌شده که تخلف ۲۲۳ مورد محرز شده است.
رییس سازمان صمت استان تصریح کرد: در این بازه زمانی ۶۹ هزار و ۲۱۶ مورد بازرسی از بازار انجام‌شده و ۱۳۶۰ پرونده تشکیل‌شده است. تعداد کل تخلفات کشف‌شده هم ۱۴۶۵ مورد است.
صادقی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل‌شده بالغ‌بر هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال است، ادامه داد: بیشترین تخلف با ۵۵۶ پرونده در بخش غلات و حبوبات به ثبت رسیده است.
او افزود: به ترتیب بیشترین پرونده‌ها در بخش خدمات عمومی ۱۴۱ پرونده و در بخش مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم‌مرغ نیز ۱۰۸ پرونده است.
رییس سازمان صمت استان در ادامه اظهار کرد: بیشترین میزان تخلف بازار عدم درج قیمت‌ها است که در این راستا بازرسی‌های مکرر و انجام ۵۰۳ مورد گشت مشترک با ادارات ذی‌ربط درسطح بازار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار