مدیر دانش آموزی استان کردستان خبر داد:

سواد حرکتی دانش آموزان از دوره ابتدایی آغاز می شود

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در دبستان آزادگان ناحیه دو سنندج عنوان کردسواد حرکتی دانش آموزان از دوره ابتدایی آغاز می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۶۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سواد حرکتی دانش آموزان از دوره ابتدایی آغاز می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، مهرزاد حمیدی ظهر دیروز در آیین افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدرسه و ارسال تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدارس استان کردستان در قالب کاروان مهر با نشاط که در دبستان آزادگان سنندج برگزار شد، گفت: سند تحول یک سند متوازن است.

وی با بیان اینکه کودکان نباید فقط به محفوظات بپردازند، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به سایر ساحت ها هم توجه شده و ما باید دانش آموزان را برای زندگی سالم آماده کنیم و برای همین منظور سواد حرکتی باید از دوره ابتدایی شروع شود.

حمیدی با اشاره به حساسیت دوره ابتدایی و ضرورت آغاز حرکت، مهارت و ورزش از دوره ابتدایی گفت: آغاز هر نوع آموزشی از دوره ابتدایی است و در بین دانش آموزان دوره ابتدایی باید دختران را دریابیم و به همین منظور ایجاد 380 مکان به عنوان کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدرسه در سطح کشور پیش بینی کردیم.

وی افزود: تربیت بدنی دانش آموزی از دوره ابتدایی، از بین دانش آموزان دختر و به خصوص پایه های اول، دوم و سوم آغاز می شود چرا که کم تحرکی باعث سکون و بی حوصلگی شده و عادت به حرکت باید از دوره ابتدایی آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار