گراوند: در تدوین برنامه سالانه مدارس، تربیت تمام ساحتی باید مورد توجه قرار گیرد
تهران (پانا) - جلسه شورای معاونین منطقه ۱۱ با موضوع اجرای سند تحول بنیادین و جمع بندی تدوین برنامه سالانه، با حضور قدرت اله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ برگزار شد.
به گزارشروابط عمومی منطقه ۱۱، قدرت اله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ درجلسه شورای معاونین منطقه درباره روند تدوین برنامه سالانه در منطقه ۱۱ گفت: بعد از احصاء فعالیت های مربوط به منطقه و مدرسه طبق برش ها توسط معاونت ها و کارشناسی های مختلف، بومی سازی برنامه ها طبق نمون برگ های هماهنگ در سطح استان انجام شد و برنامه ها و فعالیت ها از ۱۸۲ برنامه با ۱۰۶۲ فعالیت در سطح استان، با بومی سازی به ۱۵۹ برنامه با ۵۹۴ فعالیت در سطح منطقه تبدیل شد.
گراوند در ادامه بیان کرد: در گام دوم، با برگزاری جلسات متعدد کارشناسان اداری و در راستای آن برگزاری جلسات با نمایندگانی از مدیران، معاونین آموزشی، پرورشی و اجرایی با هدف جلوگیری از موازی کاری درحوزه های مختلف، فعالیت ها تجمیع شد و شناسنامه جدیدی باهویت دوره ای تدوین شد که تمام برنامه ها بر اساس ساحت ها و اهداف دوره تحصیلی و با توجه به برنامه درسی و به دور از موازی کاری در دوره ابتدایی به ۱۳ برنامه ، متوسط اول به ۱۶ برنامه، متوسط نظری ۱۵ برنامه و فنی حرفه ای و کار دانش به ۱۶ برنامه تبدیل شده است.
گراوند در پایان انتظارات از مدیران مدارس در تدوین برنامه سالانه را بیان کرد و گفت: باتوجه به این که اجرای برنامه درسی اصل مهم در آموزش و پرورش است، ماموریت مهم ما محقق شدن برنامه درسی دوره های تحصیلی است و تمام اهداف تربیتی را باید از رهگذر برنامه درسی جستجو کرد و هر فعالیتی که نتواند رابطه خود را با ساحت ها و اهداف دوره های تحصیلی تعریف کند، اجرای آن ها در مدارس توجیه تربیتی نخواهد داشت و با توجه به ضرورت تربیت تمام ساحتی، همه فعالیت های مدارس باید مبتنی بر ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین باشد و فعالیت هایی که به اجرا در می آیند باید مرتبط با چند ساحت باشند.
ارسال دیدگاه