جمع آوری 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای توسعه کسب و کارها
تهران (پانا) - برنامه «جشنواره کارآفرینی» سیما کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیما است که به تهیهکنندگی محمد هادی سلیم زاده و اجرای کیاداوود اسفندیاری از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 16 به صورت زنده پخش میشود.
به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، این برنامه هر ماه با معرفی کارآفرینان، فرصت های تولیدی را به طور رایگان به مردم معرفی کرده و از بینندگان تلویزیون دعوت میکند نقدینگی خود را به جای فعالیتهای سوداگرانهای چون بازار سکه و دلار، در کسب و کارهای نوپا و مولد سرمایهگذاری کنند.
می توان گفت با کمک این برنامه صدها واحد تولیدی تاکنون توانسته سرمایهگذار، شریک تجاری یا نمایندگی فروش جذب کرده و برخی حتی از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند.
گروه تهیه و تولید برنامه «جشنواره کارآفرینی» ماموریت دارند طی فرآیندی حرفهای و شفاف کارآفرینان خواهان سرمایه گذاری و صاحبان سرمایه را با معرفی دقیق و پرهیز از چهره سازی غیر واقعی آن کسب و کار به هم برسانند.
محمدهادی سلیم زاده تهیه کننده برنامه «جشنواره کارآفرینی» درباره اهداف این برنامه گفت: این برنامه به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای صاحبان ایده است که نسبت به بازار و جنبه های مالی، آشنایی بیشتری پیدا کنند.
در واقع «جشنواره کارآفرینی» به دنبال این است که شرایط مناسب را برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایهگذاران فراهم کند تا با افزایش توان کارآفرینان در حوزه تولید، طرح های تجاری و برنامهریزی اجرایی در این حوزه هم از پویایی بیشتری برخوردار شود.
وی با تاکید بر مقوله اشتغال زایی از طریق این برنامه گفت: در فصل گذشته از حدود ۱۰۰ شرکت کننده در جشنواره مبلغ معادل ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مردمی صورت گرفت و در فصل جدید برنامه هم با توجه به شرایط کرونایی کشور؛ بیشترین میزان اشتغال زایی در بخش تولید پوشاک بیمارستانی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ... بوده است.
سلیم زاده با اشاره به اینکه «جشنواره کارآفرینی» هر روز میزبان کارآفرینان در زمینه های گوناگون تولیدات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در این برنامه همواره سعی شده با شناسایی و معرفی کارآفرینان جوان و ناشناخته و کسب اعتبار و شهرت برای کارآفرینان برتر به توسعه مردمی کسب و کارها کمک کنیم.
تهیه کننده برنامه خلاقانه «جشنواره کارآفرینی» ادامه داد: آشنایی صاحبان صنعت با ایده های جدید، تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرین و پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان با نوآوری در عرصه اقتصادی تنها راه ادامه حیات بنگاه های اقتصادی در دوره کنونی است.
سلیم زاده در ادامه با اشاره به استقبال و مشارکت مطلوب مردم در حوزه های کارآفرینی و سرمایه گذاری گفت: برخی برای وارد کردن سرمایه خود به طور مستقیم، برخی هم برای دریافت نمایندگی فروش یا تولید، خرید محصول برای صادرات و ... در جشنواره مشارکت می کنند.
در این برنامه بارها شاهد بودیم که صدها کارآفرین واقعی و صادق برای پیدا کردن سرمایهگذار یا مشتری بسیار راضی و خرسند بودند و چهره آنان به عنوان قهرمانان تولید بر قاب شبکه ملی نقش بسته است.
تهیه کننده «جشنواره کارآفرینی» درباره چگونگی ثبت نام متقاضیان شرکت در برنامه گفت: یک درگاه ورودی در پایگاه اینترنتی است که به برنامه متصل به برنامه است که متقاضیان اطلاعات اقتصادی خود، مجوزها و ... را در این سامانه بارگذاری می کنند و فعالیت ها و توانایی های خود را شرح می دهند.
وی با ذکر این نکته که شرکت کنندگان در سه مرحله پالایش و بررسی می شوند، گفت: این پالایش یک بار توسط اپراتور برای موارد نقص اطلاعات، یک بار هم توسط سردبیر برنامه با توجه به مولفه های لازم و در نهایت توسط شش داور ملی ارزیابی می شوند.
پس از ارزیابی داوران ملی، مصاحبه هایی با کارآفرینان انجام می شود و این عزیزان با پاسخگویی به یک سری سئوالات و کسب امتیازات لازم، مجوز شرکت در برنامه را به دست می آورند و در کنداکتور برنامه جانمایی می شوند.
وی افزود: ماهانه۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کارآفرین ثبت نام می کنند و در میان آن ها افراد با اهداف و انگیزه های مختلفی حضور دارند مثلا افرادی با سرمایه های کلان به دنبال اعطای نمایندگی و افراد با سرمایه کمتر به دنبال جذب سرمایه به منظور توسعه و تقویت کسب و کار هستند.
وی با اشاره به دستاوردهای بسیار ارزشمند و جذب سرمایه ای که از طریق این برنامه برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل حاصل شده است، گفت: از هر دو برنامه، یک مستند درخصوص اشتغال زایی ساخته می شود تا مواردی که در برنامه همچون جذب نیرو، واگذاری نمایندگی، ارتقای خط تولید و ... عنوان می شود با مستندات و شواهد نمایش داده شود تا نتیجه این مشارکت مفید و موثر در گردش چرخ های اقتصاد کشور ملموس تر شود. ما در فصل گذشته از دستاوردهای برنامه حدود ۴۰ مستند ساخته شده است.
تهیه کننده این برنامه خاطرنشان کرد: فصل گذشته تصمیم داشتیم به شرکت کنندگان، ماهانه تسهیلات قرض الحسنه اشتغال اعطاء کنیم اما به قدری تقاضاها و مشارکت مردمی بالا بود که همین مشارکت توانست کاستی ها را رفع و رجوع کند.
سلیم زاده تاکید کرد: این برنامه سعی می کند به همه مشاغل چه در بخش روستایی و چه خانگی بپردازد و به طور ویژه بر مشاغل بانوان هم تاکید دارد و در این مدت بانوان کارآفرین های زیادی را به برنامه دعوت کرده ایم.
ارسال دیدگاه