پیش بینی برگزاری اردوهای یک‌ روزه شمیم نور در فارس

شیراز(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از پیش بینی اردوهای یک‌ روزه شمیم نور با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا، ایثارگران، مقابله با جنگ نرم و آشنایی با بقاع متبرکه و مساجد، با اولویت دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی برگزاری اردوهای یک‌ روزه شمیم نور در فارس

جهانبخش بانشی گفت: اردوهای دانش‌آموزی فرایند آموزشی ـ تربیتی و چندرسانه‌ای است که می‌تواند ضمن تأمین هدف‌های کوتاه‌مدت آموزشی و تربیتی، زمینه بروز و تحقق اهداف بلندمدت کشور درزمینه آشنایی و ارتقا نگرش دانش آموزان نسبت به ارزش‌های اسلام، انقلاب اسلامی و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس را فراهم کند.
او ادامه داد: طراحی، اجرا و بهره‌برداری هوشمندانه از فرصت اردوها و بازدیدهای یک‌روزه می‌تواند به‌عنوان راهبردی کلان و مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در راستای حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تربیت آینده‌سازانی هوشمند و بالنده باشد.
بانشی افزود: در این فرایند دانش‌آموزان با شناخت الگوهای استقامت، پایداری، تلاش و مسئولیت‌پذیری، در مقابله با جنگ نرم دشمنان اقدامات شایسته و مؤثر به‌منظور تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهند داشت تا ایران اسلامی هیچ‌گاه صحنه تاخت‌وتاز هیچ استعمارگری نشود .
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: بسیج دانش‌آموزی تاثیرگذارترین بستر برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های تربیتی و پرورش نسل آینده کشور براساس اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.
او با اشاره به اینکه مخاطبان اردوی دانش‌آموزی شمیم نور با اولویت دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه برگزار می‌شود گفت: زمان اجرای آن از هفته اول مهرماه هم‌زمان با شروع هفته دفاع مقدس تا پایان مردادماه 1400 است.
بانشی اضافه کرد : اردوی های شمیم نور دانش آموزان ، در قالب اردو های تفریحی و تربیتی یک روزه، می تواند پل آشنایی دانش آموزان با مفاهیم مربوط به دفاع مقدس از جمله ،شجاعت ، مقاومت ، جهاد ، ولایت پذیری ، ایثار و شهادت و همچنین مقدمه ای برای آشنایی آن ها با اردو های راهیان نور باشد .
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: در این اردو ها، بازدید از موزه‌های انقلاب، یادمان‌های شهدای گمنام، گلزار شهدا و سرداران شهید اسلام مورد تاکید قرار گرفته است ، همچنین یکی از ظرفیت‌های ویژه اردوی یک روزه شمیم نور، بازدید از پادگان‌های نظامی، نمایشگاه‌ها و تمام توانمندی‌های زمینی، هوایی و دریایی است .
او ضمن تاکید بر اهمیت سلامت دانش آموزان در فعالیت های آموزشی و پرورشی ، یادآور شد: در صورتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری حضوری این اردوها مهیا نشود ، از بستر فضای مجازی برای اجرای این برنامه استفاده خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: از اهداف کیفی این طرح؛ آشنا کردن نسل نوجوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی (گام اول انقلاب)؛ القاء حس خودباوری و اعتمادبه‌نفس، مسئولیت‌پذیری با تأکید بر الگوهای دانش آموزان مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس است.
سعید خادمی آشنا نمودن نسل نوجوان با فلسفه جهاد درراه خدا با توجه به مقتضیات زمان؛ زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا، ایثارگران و تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل نوجوان؛ مقابله با جنگ نرم دشمن از طریق الگودهی و معرفی جلوه‌های عینی ایثار، مقاومت و شهادت؛ تبیین عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران در برابر استکبار جهانی؛ بیان آداب فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی، دستاوردهای دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل نوجوان؛ ساخت جایگاه و تجدید خاطرات حماسه‌های رزمندگان غیور اسلام و شهدای مدافعان حرم را از دیگر اهداف کیفی این اردوها عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار