دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز راه‌اندازی می‌شود

شیراز (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس از راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز راه‌اندازی می‌شود

مصیب امیری امروز 14 مردادماه ۱۳۹۹ اظهار کرد: در راستای برنامه‌های عملیاتی شهرهای جهانی و در اولین قدم بعد از ثبت شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، دستور کار ایجاد دبیرخانه شهر جهانی، در سومین جلسه در دفتر معاون محترم هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری موردبررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارتخانه، از ابتدا قرار بر واگذاری دبیرخانه به شهرداری و انتصاب شهردار شیراز به‌عنوان دبیر بوده است که در این جلسه مورد موافقت اعضاء قرار گرفت.

او ادامه داد: در این راستا پس از آماده شدن مصوبات قانونی ایجاد دبیرخانه جدید در ساختار شهرداری و صدور حکم شهردار به‌عنوان دبیر شهر جهانی صنایع‌دستی توسط وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی، دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: با راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز فصل جدیدی از فعالیت‌ها در راستای حفظ، احیاء، آموزش، توسعه و ترویج صنایع‌دستی در شیراز آغاز خواهد شد.

امیری گفت: در 31 تیرماه 1398 شیراز عنوان شهر ملی صنایع‌دستی را در شورای عالی شهرها و روستاهای ملی کسب کرد و در انتهای همین سال یعنی در تاریخ 30 اسفندماه 1398 پس از انجام بازدید ارزیابان شورا و ارائه گزارش به شورای مرکزی، توسط شورای جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی انتخاب شد.

او ادامه داد: شیراز دومین شهر جهانی صنایع‌دستی در ایران به همراه اصفهان است. این عنوان به دلیل تنوع بالای رشته‌های صنایع‌دستی، ریشه‌دار بودن این رشته‌ها در جغرافیای شهری و نقش مهمی که در جامعه ایفا می‌کند اعطاشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس گفت: در ایران تاکنون 23 شهر و روستا واجد عنوان ملی شده‌اند و از این میان 14 شهر عنوان جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. امید است که دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی، درزمینه‌ی گسترش مناسبات، فعالیت‌های بین‌المللی و برقراری ارتباط با شهرهای دیگر در شبکه شهرهای صنایع‌دستی، جهت همکاری در ارائه یک جایگاه مشترک صنایع‌دستی جهانی نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار