جزئیات جلسه روز گذشته شورای عالی آموزش و پرورش تشریح شد؛
امانی طهرانی: در مناطق سفید، آموزشها با شیوه «ترکیبی غنیشده با آموزشهای سنتی» ارائه خواهد شد
موضوع یادگیری ترکیبی که دستاوردهای آموزش الکترونیک را در کنار آموزشهای سنتی دارد مورد تکریم شورای عالی آموزش و پرورش است/ زیرنظامهای درسی در جلسه بعدی شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و تصویب میشود
تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به بیان جزئیات جلسه روز گذشته شورای عالی آموزش و پرورش پرداخت و درباره اهم موضوعات بررسی شده توضیحاتی داد.
محمود امانی طهرانی در گفتوگو با پانا درباره جزئیات جلسه روز گذشته شورای عالی آموزش و پرورش در حضور وزیر گفت: «در جلسه روز گذشته برنامههای شورای عالی آموزش و پرورش در دوره جدید مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و راهنماییهای اعضای شورای عالی برای ارزیابی عملکرد این شورا و ارتقای آن در باب تصمیم گیری، سیاستگذاری، افزایش نقش شورا همچنین اجرای مصوبات و کیفیت آموزش موثر بود.»
وی به مصوبات بررسی شده در جلسه روز گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: «درباره موضوع آموزشهای دانشآموزان در دوران کرونا و شرایطی که بر آموزش و پرورش حاکم است در این جلسه گفتوگو شد؛ درباره موضوع کرونا شیوه نامههای متفاوتی از سوی آموزش و پرورش و معاونان آموزشی و حتی سازمان پژوهش و افرادی که در در این زمینه متخصص هستند در اختیار مدیران مدارس قرار گرفت.»
امانی طهرانی ادامه داد: «همچنین شورای عالی آموزش و پرورش در قالب یک مصوبه کلی موضوع را بررسی کرد. متن این موضوع در اختیار شورای عالی آموزش و پرورش و معاونتها قرار گرفت و به تصویب رسید که قرار شد تا روز چهارشنبه تغییرات جزئی بر روی این موضوع صورت گیرد تا در جلسه هفته آینده که شیومه نامه وزارت آموزش و پرورش در این باب منتشر میشود شورای عالی آموزش و پرورش نیز مصوبات خود را در این زمینه نشر دهد.»
یادگیری ترکیبی، جریان آموزشی را بهبود میبخشد
وی با اشاره به مهمترین نکات مصوبات کرونا اضافه کرد: «جریان آموزش نباید متوقف شود، ما میبینیم که معلمان در مدارس چراغ آموزش را روشن نگه داشتند. موضوع یادگیری ترکیبی که دستاوردهای آموزش الکترونیک را در کنار آموزشهای سنتی دارد مورد تکریم شورای عالی آموزش و پرورش است. این آموزشها جریان آموزشی را بهبود میبخشند و به طور کلی جریان آموزشی را تقویت میکنند همچنین فرآیند یاددهی یادگیری را ارتقا میبخشند.»
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: «موضوع دیگری که در جلسه روز گذشته بررسی شد این بود که مدارس با توجه به شرایط قرمز، سفید و زرد باید تدارکات ارائه آموزش به دانشآموزان را ببینند و مدیران مدارس آمادگی لازم را کسب کنند؛ در مناطق سفید آموزشهای معمولی با شیوه ترکیبی که غنیشده با آموزشهای سنتی است را داریم، در مناطق زرد نیز روزهای هفته برای دانشآموزان تقسیم بندی میشود. در جریان کرونا مدیران و معلمان مدارس بسیار تلاش کردند که باید آنان را تکریم کنیم.»
در مناطق قرمز نیز آموزش تعطیل نیست و باید از طریق دیگری این موضوع را جبران کنیم
امانی طهرانی اضافه کرد: «اما در حالت قرمز و تعطیلی مدارس که دانشآموزان به مدرسه نمیروند باید بر این موضوع تاکید داشته باشیم که آموزش تعطیل نیست و باید از طریق دیگری این موضوع را جبران کنیم؛ در مناطقی که دسترسی به اینترنت وجود دارد آموزش الکترونیک خواهیم داشت و در مناطقی که این دسترسی وجود نخواهد داشت از طریق درسنامه جریان آموزشی را ادامه میدهیم.»
وی در پایان درباره بررسی و تصویب زیرنظامهای درسی گفت که این موضوع در جلسه آینده شورای عالی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد.
ارسال دیدگاه