رییسعلی دلواری به کلاس پنجم آمد

بوشهر(پانا)-داستان رئیسعلی دلواری سردار دلیر جنوب در مبارزه با استعمار پیر انگلییس وارد کتاب درسی کلاس پنجم شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رییسعلی دلواری به کلاس پنجم آمد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، رئیس‌علی دلواری، زاده‌ی دلوار در شهرستان تنگستان استان بوشهر و از رهبران قیام جنوب در تنگستان و بوشهر، علیه تجاوز دولت بریتانیا در جنگ جهانی اول بود. وی در ۱۲ شهریور ماه سال ۱۲۹۴ هجری شمسی با دسیسه‌ی انگلیسی‌ها، به شهادت رسید.

نقش برجسته این مبارز قهرمان در جهاد با متجاوزان بیگانه باعث شد که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان کنگره سرداران و ۲۰۰۰شهید استان بوشهر در بهمن‌ماه سال گذشته، بر معرفی این شهید والا مقام در کتاب‌های درسی توصیه فرمودند.

پس از تاکید رهبری، عملیاتی نمودن این توصیه مهم در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر قرار گرفت. با مکاتبه اداره کل با سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش، داستان این سردار مبارز جنوب در چاپ جدید کتاب بخوانیم کلاس پنجم ابتدایی برای سال 1400-1399 گنجانده شده است.

داستان این قهرمانی جنوبی با عنوان "رئیس علی" برگرفته از کتاب «رئیس‌علی دلواری» به قلم سیروس فتحی در بخش " بخوان و بیندیش" در فصل سوم کتاب بخوانیم کلاس پنجم چاپ شده است تا کودکان امروز و آینده سازان فردای ایران اسلامی با رشادت‌ها و شهامت‌های فرمانده جوان بوشهری در مبارزه نظامیان بریتانیایی آشنا شوند .

فتحی که از فرهنگیان با سابقه‌ استان بوشهر، معاون سابق پرورشی و فرهنگی اداره کل و عضو شورای سرپرستی کانون شاعران و نویسندگان آموزش و پرورش استان است، کتاب «رئیس‌علی دلواری» را در سال ۱۳۹۲ توسط انتشارات مدرسه به‌چاپ رسانده است. این کتاب در سال۱۳۹۶ به چاپ چهارم رسید و قرار است چاپ جدید آن نیز به‌زودی منتشر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار