مدیر کل آموزش و پرورش استان در شورای معاونین اداره کل :

نگاه ما به پدیده های تاریخی، باید فرهنگی باشد

زنجان (پانا) - شانزدهمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با حضور اعضای این شورا در محل سالن جلسات شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نگاه ما به پدیده های تاریخی، باید فرهنگی باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، در این جلسه ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با تبریک‌عیدقربان اظهار داشت: نگاه ما به پدیده های تاریخی، باید فرهنگی باشد؛ از لحاظ مناسبت های دینی و تاریخی قربانی کردن حضرت اسماعیل (ع) به دست حضرت ابراهیم (ع) و معانی تعلیمی فراوانی دارد، از به وجود آمدن اسلام تا مناسک حج و در ادامه آن بحث حج الوداع حضرت پیامبر(ص) و عید غدیر و ماجرای قربانی شدن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قربانگاه کربلا یک مقطع بسیار درخشانی است که معانی دینی و اجتماعی خاصی دارد.

وی در ادامه افزود: وظیفه ما در دستگاه تعلیم و تربیت است که به اهمیت عید قربان و تجلی قربان و غدیر در یوم عاشورا و کربلا بپردازیم چرا که سه‌گانه قربان و غدیر و کربلا یک حرکت فرهنگی ارزشمندی است که از قربان آرام آرام شروع می‌شود و در غدیر ادامه می‌یابد و به ماه ارزشمند و انقلابی محرم می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به اشاره به موارد مطروحه در جلسه اظهار داشت :تشکیل حلقه های بهبود کیفیت و استفاده از صاحب‌نظران و اساتید فن در حوزه‌های مختلف یک تکلیف اداری است که باید با قوت پیگیری شود .

وی همچنین پیگیری امور جاری به صورت ویژه تا بازگشایی مدارس، برگزاری جلسات قطبی در مناطق به صورت کاربردی و اجرایی با حضور معاونین اداره کل، وضعیت ثبت نام دانش آموزان ، اجرای مطلوب طرح " آجر به آجر " و تبدیل آن به گفتمان استانی و اجرای بخشنامه حفظ حقوق کودکان را خواستار شد.

در این جلسه گزارشی از جلسات قطبی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی و وضعیت پاسخ‌دهی نواحی و مناطق به بخشنامه ها در حوزه معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی ارائه شد و همچنین مطالبی در مورد جلسات بهبود کیفیت و اثربخشی آن توسط مشاور اجرایی مدیرکل بیان شد و رئیس اداره آموزش و پرورش انگوران در بخش از این جلسه به بیان عملکرد این اداره در سال تحصیلی 99-98 و نیز چالش‌های و موانع موجود در این منطقه پرداخت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار