رشد سواد اولیا، زمینه ساز ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان

بیرجند(پانا) -معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد میزان با سوادی اولیا نقش بسزایی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رشد سواد اولیا، زمینه ساز ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان

مهدی مرتضوی در دومین نشست هم اندیشی شوراهای حوزه های معاونت سواد آموزی و معاونت آموزش متوسطه اداره کل اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، توفیقات قابل قبولی در حوزه آموزش داشتیم که تحقق این مهم مرهون تلاش ها و همت جهادی فرهنگیان مومن استان است.

او؛ ضمن ارائه گزارشی مبسوط از فعالیت های حوزه سوادآموزی در زمینه آموزش حرفه و مهارت به سوادآموزان، تشریح کرد: سوادآموزی استان برای ارتقای کمی و کیفی آموزش ها، در دو بعد سخت و نرم افزاری و ارتقای توانمندی های مهارتی سواد آموزان؛ با استفاده از تجهیزات جدید گام های موثری را در سایه حمایت های حوزه آموزش متوسطه و هنرستان های استان برداشته است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به چالش ها و مشکلات سواد آموزی استان، عنوان کرد: در حوزه آموزش های رسمی علاوه بر فراهم بودن تمامی شرایط از قبیل: فضا، امکانات و نیروی انسانی برای هر فراگیر حداقل دو پشتیبان وجود دارد که پیگیر وضعیت تحصیلی و تربیتی فرزندشان هستند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در حوزه آموزش بزرگسالان، بزرگترین چالش پای کار نبودن مخاطبین و ذی نفعان است، تصریح کرد: کارشناسان، آموزشیاران و فعالین همکار ما در این حوزه می بایست نسبت به شناسایی، فرهنگ سازی، ثبت نام و نگهداشت و آموزش مؤثر آن ها با اجرای طرح های تشویقی و ترغیبی اقدام کنند.

مرتضوی میزان با سوادی والدین را یکی از مؤلفه های مهم و تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی فرزندان دانست و ابراز کرد: یکی از دغدغه های مهم اولیا و متولیان تعلیم و تربیت؛ پدیده افت تحصیلی است. بررسی های انجام شده در این زمینه نشان می دهد میزان افت تحصیلی دانش آموزانی که اولیای کم سواد دارند به مراتب بیشتر از دانش آموزانی است که اولیای باسواد دارند.

او شناسایی اولیای بی سواد و ترغیب آن ها به کلاس های سوادآموزی را راهکاری موثر در کاهش و از بین بردن آسیب افت تحصیلی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های فارغ التحصیلان دوره های سواد آموزی؛ دوری و در دسترس نبودن مدارس بزرگسالان با توجه به پراکندگی متقاضیان است که شرایط ادامه تحصیل را برای آن ها دشوار کرده است.

او از گسترده تر شدن دامنه فعالیت های حوزه آموزش بزرگسالان از ابتدایی تا پایان متوسطه، با توجه به حضور فراگیر آموزش دهندگان در اقصی نقاط استان، خبر داد و افزود: در سال جاری 76 آموزش دهنده سواد آموزی در آزمون تبدیل وضعیت استخدامی شرکت کردند که در صورت قبولی و پس از گذراندن دو ترم در دانشگاه فرهنگیان، به طور رسمی مشغول فعالیت خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار