حسینی مطرح کرد: ضرورت ارائه بسته تحولی توسعه کمی و کیفی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی با ۱۱ تحول
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست صمیمی با کارکنان حوزه معاونت تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی اعلام کرد یکی از بستههای تحولی مورد نیاز برای سازمان آموزش و پرورش استثنایی که باید تدوین شود بسته تحولی توسعه کمی و کیفی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی است که یازده تحول اساسی باید در این بسته دیده شود.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرئرش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه در سال جاری سه بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی، مدرسه انطباقی و توسعه مسارکتها در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است اظهار کرد: «برای سال آینده بستههای تحولی کیفیت بخشی و آموزش دیرآموزان، توانمند سازی و آموزشهای خانواده محور، پوشش جامع گروههای استثنایی، توسعه مهارت محوری، کیفیت بخشی به طرح تلفیقی فراگیر، فعالیتهای تربیتی و پرورشی و توسعه کمی و کیفی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی تدوین و اجرایی خواهد شد.»
معاون وزیر با اشاره به تحولاتی که باید در بسته تحولی " توسعه کمی و کیفی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی" دیده شود افزود: «با توجه به اینکه در آموزش و پرورش استثنایی دوره پیش دبستانی رسمی، اجباری و از بدو تولد است شناسایی بهنگام اولین گام در ورود نوآموزان به پیش دبستانی است و لذا اولین تحول در برنامه سنجش باید به هنگام شدن این برنامه برای انجام مداخلات بهنگام و طلایی باشد.»
وی افزود: «ارزیابی گروههای بیشتر از گروههای ۷ گانه موجود در برنامه سنجش، وجود آزمونهای پایا و روا در سنجش، تقویت بانک جامع آزمونها و تحلیلهای پژوهشی و داده کاوی از یافتههای برنامه سنجش برای کاربردهای مداخله حویانه مدیریتی از دیگر تحولاتی است که باید در برنامه سنجش مد نظر قرار گیرد.»
معاون وزیر در ادامه گفت: «تجهیز بیشتر پایگاههای سنجش، ایجاد پایگاههای ثابت و دائمی سنجش، به روز رسانی ابزارهای سنجش و شناسنامه دار کردن آنها و تهیه بانک اطلاعات دقیق نیروی انسانی پایگاههای سنجش بخشی دیگر از تحولاتی است که باید در بسته تحولی توسعه کمی و کیفی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دیده شود.»
حسینی افزود: «ارائه یافتههای سنجش به سازمانها، وزارتخانهها و پژوهشکدههای مرتبط، استفاده از ظرفیت شوراهای روستایی برای پوشش ۱۰۰ درصدی برنامه سنجش به ویژه در روستاها و مناطق صعب العبور و تهیه پیوست اطلاع رسانی برنامه سنجش از دیگر تحولات مد نظر در برنامه سنجش باید باشد.»
حسینی در ادامه با تقدیر از فعالیتهای فرهنگی و پرورشی حوزه معاونت تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی اظهار کرد: «سند تحول بنیادین به دنبال تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و در این سند، تربیت، پرورش و آموزش با هم دیده شده است.»
وی افزود: «با توجه به شرایط کرونا و ارائه آموزشها در بستر فضای مجازی و شبکه شاد باید از این ظرفیت در ارائه تمامی فعالیتهای فرهنگی و پرورشی با رویکرد دانشآموزمحوری و دانشآموز باوری بهره برد.»
حسینی در پایان گفت: «ارائه ۵۵ فیلم فرهنگی، پرورشی ویژه اوقات فراغت دانشآموزان با نیاز های ویژه در شبکه شاد کار بسیار ارزشمندی است که باید با رویکرد خانواده محوری ارائه این فیلمها ادامه یابد.»
ارسال دیدگاه