قطر رسما نامزد میزبانی از المپیک شد

کمیته ملی المپیک قطر به صورت رسمی پیشنهاد خود برای میزبانی از المپیک 2032 را به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
قطر رسما نامزد میزبانی از المپیک شد

قطر در ادامه روند میزبانی‌هایش از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان، پس از اینکه از بازی‌های آسیایی 2006 میزبانی کرد و میزبانی جام جهانی 2022 را بدست آورد، اینبار برای میزبانی از مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان نامزد شده است.

روز گذشته رسانه‌های اروپایی از اعلام کاندیداتوری قطر و شهر دوحه برای میزبانی از المپیک 2032 خبر داده بودند و سرانجام ساعتی پیش این خبر به صورت رسمی تایید شد که کمیته ملی المپیک قطر درخواست میزبانی از المپیک 2032 را به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرده است.

با ارسال پیشنهاد قطر برای میزبانی از المپیک 2032، تعداد درخواست‌های ارسال شده به کمیته بین‌المللی المپیک به 6 درخواست رسید. تا به امروز کشورهای قطر (دوحه)، هند (بمبئی)، اندونزی (جاکارتا)، آلمان (راین روور)، اسپانیا (مادرید و والنسیا) و استرالیا (کوئینزلند) به صورت رسمی نامزد میزبانی از المپیک 2032 شده‌اند و همچنین ایتالیا، هلند، بریتانیا، ترکیه و کره جنوبی و شمالی به صورت مشترک هم قصد ارائه پیشنهاد میزبانی را دارند.

همچنین پیش از این کشورهای روسیه و مکزیک هم درخواست میزبانی از المپیک 2032 را ارائه کرده بودند که این پیشنهادها منتفی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار