در گفت وگوی پانا با عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه بررسی شد:

فرصت‌ها و تهدیدهای کرونا برای صنعت بیمه چیست؟

تهران ( پانا) - عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه می‌گوید کرونا چالشی است که نحوه کنش و اقدامهای اجرایی، تعیین‌کننده آثار مثبت یا منفی آن خواهد بود. کرونا می‌تواند در حوزه دیجیتالی شدن خدمات بیمه‌ای حس اضطرار مناسبی را ایجاد کند و موجب ایجاد انسجام در شرکت‌های بیمه‌ای شود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌ها و تهدیدهای کرونا برای صنعت بیمه چیست؟

علی نورعلیزاده، عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: « درباره هر پدیده‌ای در جهان این ما هستیم که فرصت یا تهدید آن را تعیین می‌کنیم، کرونا چالشی است که نحوه کنش و اقدام‌های اجرایی، تعیین‌کننده آثار مثبت یا منفی آن خواهد بود. کرونا می‌تواند در حوزه دیجیتالی شدن خدمات بیمه‌ای حس اضطرار مناسبی را ایجاد کند و موجب ایجاد انسجام در شرکت‌های بیمه‌ای شود.»

وی افزود:‌ « ایجاد انسجام درون شرکتی برای اصلاح فرآیندها و مراجعه کمتر ارباب رجوع با استفاده از ظرفیت‌های دیجیتال که موجب می‌شود بهره‌وری افزایش یافته و رضایت مشتریان بیشتر شود از جمله امکان‌هایی است که کرونا می‌تواند برای صنعت بیمه به ارمغان بیاورد. همانگونه که در صنعت بانکداری شاهد بودیم بسیاری از امور به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده است و این درحالی است که درگذشته‌ای نه چندان دور پرداخت اقساط، قبوض خدمات و سایر خدمات تنها با مراجعه حضوری امکان‌پذیر بود.»

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد:‌ « امروزه در طول سال کمتر پیش می‌آید که مردم به بانکها مراجعه کنند و چشم‌انداز مشترکی که ایجاد شده است فرصتی است تا شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی به آن توجه کنند.»

قوانینی در صنعت بیمه وجود دارد که مربوط به ۱۰۰ سال گذشته است

وی با بیان اینکه صنعت بیمه یک صنعت محافظه کار است، اظهار کرد:‌ « صنعت محافظه‌کار به راحتی رویه‌های خود را تغییر نمی‌دهد و این از بیمه مرکزی هم شروع می‌شود؛ بیمه مرکزی قوانینی دارد که مبتنی بر ۱۰۰ سال گذشته است و شرکت‌های بیمه مبتنی بر آن وابستگی به گذشته و مسیر دارند. بنابراین صنعت بیمه وابسته به مسیر و متصل به گذشته است و در قوانین و مقرارت نگاه به گذشته وجود دارد.»

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد:‌ « در گذشته مصلحتی وجود داشته که به واسطه ان قانونی مصوب شده است اما دیگر آن مصلحت وجود ندارد اما قانون متناسب با آن تغییر نکرده است. به طور مثال در بیمه شخص ثالث حتما باید بیمه‌نامه کاغذی وجود داشته باشد و پلیس فقط بیمه‌نامه کاغذی را ارزیابی می‌کند و حتی در مواردی پلیس این بیمه نامه کاغذی را قبول نمی‌کند و استعلام از شعبه را طلب می‌کند.»

وی تصریح کرد:‌ «هنوز هم در فضای صنعت بیمه سنت‌ها و رویه‌های گذشته حاکم است و بحران کرونا می‌تواند این انرژی و فضا را به وجود آورد که با تسهیل کردن فرآیندها رضایت بیشتری را نیز برای مشتری به وجود آورد و بهره‌وری را افزایش داد؛ ضمن آنکه رویه‌های بروکراتیک نیز کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.»

رفتارهای بهداشتی مردم پس از کرونا هزینه‌های درمان را برای صنعت بیمه کاهش می‌دهد

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد:‌ « البته صنعتی مانند صنعت بیمه یا بانکداری نیازمند روال‌های بروکراتیک است اما نگاه مجدد به آن به واسطه بحران کرونا می‌تواند، فرصت مهمی باشد. موضوع دیگر آنکه در بخش درمان با بحث بهداشت سلامت مواجه می‌شویم که به نظر می‌رسد مردم به سلامت خود بیشتر دقت کرده و رفتارهای خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که سلامتی بیشتری برای آنها به همراه داشته باشد و این موضوع هم فرصتی مغتنم برای بخش درمان در صنعت بیمه است.»

وی عنوان کرد‌: « البته ممکن است وسواس‌های مردم و آزمایش کرونا هزینه‌هایی را به سیستم درمان تحمیل کند اما کرونا در مجموع سطح بهداشت جامعه را افزایش داده است این ویروس به تدریج با آمدن دارو و واکسن کنترل می‌شود اما در مجموع سطح بهداشتی در جوامع را افزایش داده است اگر رعایت بهداشت در سطحی بوده است آن سطح را افزایش می‌دهد.»

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد:‌ « کرونا بر کسب و کارها نیز موثر استو با دیجیتال شدن کسب وکارها به نیروی انسانی کمتری نیاز است و ظرفیت کارافرینی ایجاد می‌شود که به جای جذب کارمندی ظرفیت‌های جدیدی در کسب و کارها ایجاد می‌کنند.»

شکل کسب و کارها پس از کرونا تغییر کرده است

وی تصریح کرد:‌ « در بستر کارافرینی می‌توان بخشی از خلق ارزش را با خلاقیت فارغ‌التحصیلان ایجاد کرد و خدمات مناسبتری نیز به مردم ارایه داد و بر بازار کار و تغییرات آن نیزموثر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار