در گفت‌وگو با پانا:

آذرکیش اعلام کرد: 138 میلیارد تومان؛ اعتبار محقق شده در راستای تجهیز هنرستان‌ها

به آموزش‌های مهارتی در پایه دهم توجه می‌شود/برنامه مدون برای افزایش گرایش دانش‌آموزان به سمت شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش داریم

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد یکی از تلاش‌ها برای افزایش گرایش دانش‌آموزان به سمت شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، تامین و به روزاوری تجهیزات هنرستان‌هاست که در این راستا 538 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و تاکنون 138 میلیارد تومان محقق شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آذرکیش اعلام کرد: 138 میلیارد تومان؛ اعتبار محقق شده در راستای تجهیز هنرستان‌ها

سیدمصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر توسعه آموزش‌های مهارتی گفت: «هرساله مطابق با برنامه‌های تدوین شده و متناسب با اسناد بالادستی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را از نظر کمی و کیفی در دستورکار داریم.»

وی افزود: «امسال هم پیش بینی ما متناسب با شرایط موجود این است که تلاش کنیم نسبت به ۳ سال گذشته که حدود ۳۵.۵ درصد بوده است با هماهنگی و همکاری نهادهای تصمیم گیر این عدد را توسعه دهیم.»

آذرکیش با بیان اینکه پایه دهم و ورودی ما قطعا عدد بیشتری نسبت به ۳ پایه دیگر توسعه خواهد داشت گفت: «زیرا پایه یازدهم و دوازدهم دانش‌آموز پایه‌های قبلی هستند و در پایه دهم ورودی داریم.»

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد که بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها در این راستا کمک بگیریم و ادامه داد: «پیش بینی‌ها و پیشنهادات ما به استان‌ها ابلاغ شده است تا متناسب با شرایط استان‌ها درصدهای مختلف مطرح شده را بررسی کنیم. تلاش داریم فاصله را متناسب با برنامه ششم توسعه پیش ببریم.»

وی درباره اینکه چه اقداماتی برای افزایش گرایش دانش‌آموزان به سمت شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش انجام می‌شود؟ عنوان کرد: «یکی از تلاش‌ها در این زمینه تامین و به روزاوری تجهیزات هنرستان‌هاست که در این راستا ۵۳۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و تاکنون ۱۳۸ میلیارد تومان محقق شده است.»

آذرکیش آگاهی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها را در طول سال از جمله موارد موثر در این موضوع دانست که اکنون نیز هدایت تحصیلی تحت عنوان مدرسه تلویزیونی در حال انجام است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: «جلساتی نیز با نمایندگان مجلس و هیات وزیران داشته‌ایم تا بتوانیم منابع بیشتری ار نوع منابع انسانی و تجهیزاتی داشته باشیم؛ تجهیزات، نیروی انسانی، فضا، منابع و بسترسازی فرهنگی جز برنامه‌هاست که بتوانیم هنرجویان را وارد رشته‌های مهارتی کنیم.»

وی در پایان همچنین به مشوق‌هایی که در قانون برای دختران و پسران در بعد از دوران فارغ‌التحصیلی درنظر گرفته است نیز اشاره کرد که در زمینه می‌تواند موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار