معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان خبر داد :

پیش بینی دوره آموزشی برای معلمان و آزمون آنلاین دانش آموزان دوره متوسطه در سال تحصیلی جدید

سنندج(پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از برگزاری دوره آموزشی تولید محتوا برای معلمان و پیش بینی برگزاری آزمون های آنلاین دانش آموزان دوره متوسطه در سال تحصیلی جدید خبر داد .

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی دوره آموزشی برای معلمان و آزمون آنلاین دانش آموزان دوره متوسطه در سال تحصیلی جدید

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، مهدی نامدار روز پنج شنبه در نشست ویدئو کنفرانس مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان، پیش بینی و برگزاری دوره آموزشی برای کلیه معلمان و در همه رشته ها با همکاری معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان را یکی از اقدامات کلیدی این حوزه در مرداد ماه جاری بر شمرد و با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره، آموزش شیوه های تدریس در فضای مجازی و آمادگی برای هر گونه شرایط است، اظهار کرد: کلیه شهرستان ها و مناطق باید زمینه حضور تمام معلمان را در این دوره فراهم کنند.

وی با اشاره به تجربه موفق و برگزاری آزمون آنلاین دانش آموزان دوره متوسطه در اردیبهشت ماه سال جاری و نتایج مطلوب آن، عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز برگزاری دو نوبت آزمون در فصل پاییز، زمستان و بهار آینده پیش بینی شده و تدریس ها باید به روز باشد و در برگزاری آزمونها بخشی از وظایف به شهرستانها و مناطق واگذار می شود، بنابراین برای برگزاری آزمون آمادگی داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه استان با تاکید بر جایگاه گروه های آموزشی و نقش معلمان در توانمندی گروه ها، بر تعیین معلمان مجرب برای فعالیت در قالب گروه های آموزشی تاکید کرد و گفت: موفقیت استان در برگزاری آزمون آنلاین مرهون اهتمام گروه های آموزشی است.

وی توازن رشته ای را موضوع کلیدی دیگر عنوان کرد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کنترل رشته تجربی، گفت: در حال حاضر متقاضیان رشته انسانی زیاد است و بر اساس تفاهم نامه با وزارت باید میزان رشته های فنی و حرفه ای نیز 46.32 درصد باشد و همه ملزم به رعایت آن هستیم.

نظارت بر فعالیت مدارس خاص، تمهید مقدمات برای شرکت دانش آموزان تجدیدی در امتحانات شهریور ماه، توجه به نرخ گذر تحصیلی از پایه ششم به پایه هفتم و از متوسطه اول به دوم، توجه به پوشش تحصیلی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر و ثبت نام تمام دانش آموزان از دیگر توصیه های معاون آموزش متوسطه در این نشست بود.

دبیر پروژه مهر استان هم چنین از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی خبر داد و با بیان اینکه نتایج مدارس نمونه دولتی و کارنامه دانش آموزان شرکت کننده در سایت بارگذاری شده است، اظهار کرد: چهار روز کاری برای ثبت نام دانش آموزان قبول شده زمان در نظر گرفته شده است، اگر بعد از اتمام زمان مقرر، دانش آموزان قبول شده مراجعه نکردند، از افراد جایگزین ثبت نام می شود.

وی هم چنین با اشاره به بسته شدن سامانه ثبت نام مدارس هیات امنایی و اعلام عدم اطلاع برخی از اولیا در خصوص زمان ثبت نام و درخواست برای بازگشایی سامانه، گفت: از روز شنبه ۴ مرداد با هماهنگی صورت گرفته با مدیریت مدارس غیر دولتی، سامانه ثبت نام به مدت ۱۰ روز بازگشایی می شود و بعد از اتمام زمان، نتایج اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار