برای نخستین بار:

دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان کهگیلویه و بویراحمد الکترونیکی برگزار می شود

یاسوج (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دهمین دوره  انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان کهگیلویه و بویراحمد الکترونیکی برگزار می شود

نشست ستاد اجرایی انتخابات الکترونیکی دهمین دوره مجلس و شورای دانش آموزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون پرورشی اداره کل، مدیر سازمان دانش آموزی استان و سایر اعضای ستاد در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد.

رئیس سازمان دانش آموزی در ابتدا با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: انتخابات مجلس دانش‌آموزی همواره با حضور دانش‌آموزان عضو شوراهای دانش‌آموزی در استان برگزار می‌شد که امسال با توجه به شیوع این ویروس و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، سازمان دانش‌آموزی با تهیه سامانه انتخابات و استفاده از فن‌آوری‌های نوین این انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌کند.

او با تاکید بر اینکه تمام مراحل این انتخابات به صورت الکترونیکی است، گفت: نامزدهای انتخاباتی از 4 تا 8 مردادماه می‌توانند تبلیغات خود را که شامل فیلم، عکس و رزومه خود وتولید فایل پی دی اف است را در سامانه بارگذاری کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی، از بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها در سامانه انتخابات در تاریخ پنج شنبه 9 مرداد توسط ستاد انتخابات خبر داد و افزود: پس از آن نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از روز جمعه 10 مردادماه به مدت 3 روز تبلیغات خود را آغاز کنند و در ساعت 24 روز یکشنبه 12 مردادماه مهلت تبلیغات تمام است.

مرادی گفت: انتخابات از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 14 مردادماه آغاز و اعضای شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت 12 همان روز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شده و رای خود را اعلام کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کمیته نظارت بر روند انتخابات در تمام مراحل حضور دارند، تسریع در شمارش آرا و ایجاد فرصت برابر برای همه دانش‌آموزان عضو در سراسر استان و شفافیت زیاد و نظارت دقیق بر روند انتخابات را از ویژگی‌های انتخابات الکترونیک برشمرد.

مرادی افزود: نتایج انتخابات روز چهارشنبه 15 مردادماه اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: 24دانش آموز پسر و 27 دانش آموز دختر از 13 شهرستان و منطقه بعنوان منتخبین شوراهای دانش‌آموزی شهرستان در این انتخابات شرکت می‌کنند،که در نهایت پس از رآی گیری 2 نفر آنان (یک دانش آموز دختر و یک دانش آموز پسر) به عنوان نمایندگان استان وارد مجلس دانش‌آموزی کشور می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بر اطلاع رسانی دقیق و به موقع برنامه های و فعالیت های حوزه شورای دانش آموزی به منتخبین شهرستان ها و مناطق تاکید کرد و گفت: باید بسترسازی مناسب برای حضور با رغبت و جدی دانش آموزان منتخب در این عرصه فراهم شود.

هادی زارع پور افزود: با توجه به اینکه زمینه دسترسی دانش آموزان به وسایل و تجهیزات الکترونیکی (گوشی همراه هوشمند، تبلت ... ) فراهم نیست، ادارات آموزش و پرورش شهرستان و مناطق با هماهنگی ادراه کل فناوری استان اقدامات لازم جهت حضور دانش آموزان به منظور اخذ رای با رعایت تفکیک جنسیت و پروتکل بهداشتی کرونا در دو مکان مجزا را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار