مدیر دانش آموزی استان کردستان به پانا خبر داد:

دومین نشست ستاد استانی پروژه مهر 99 در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)- با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، دومین نشست ستاد استانی پروژه مهر 99 به منظور عملیاتی کردن برنامه ها و پیگیری اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۹۸۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دومین نشست ستاد استانی پروژه مهر 99 در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان این نشست صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونین اداره کل، معاون اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ، مسئولین کارگروه های هفتگانه پروژه مهر برگزار شد .

قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با اشاره به اهمیت پروژه مهر و ضرورت تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ، گفت: اقدامات شهرستانها و مدارس به صورت مستمر رصد و در سطح استان و شهرستان نیز افرادی به عنوان معین و ارزیاب به منظور پایش اقدامات انتخاب و برنامه ها را ارزیابی خواهند کرد .

وی با اشاره به تشکیل کارگروه تولید محتوا و فضای مجازی در ذیل فعالیت های پروژه مهر، برگزاری دوره آموزشی غیر حضوری برای نحوه استفاده از فضای مجازی برای معلمان، دانش آموزان و حتی اولیا را ضروری دانست و بر برگزاری دوره های آموزشی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان و توزیع به موقع آن قبل از آغاز سال تحصیلی و تحویل به دانش آموزان، خواستار اطلاع رسانی موضوع و رصد آن در سطح شهرستانها و مناطق شد و گفت: باید از تجارب سال گذشته برای رفع موانع و چالش ها استفاده کرد تا هیچ دانش آموزی بدون کتاب نباشد.

وی اظهار کرد: در این ایام مهم ترین ماموریت اجرایی استان موضوع پیگیری اجرای برنامه های پروژه مهر و آمادگی برای شروع سال تحصیلی است و این مهم باید مستمرا پیگیری و دبیرخانه پروژه مهر استان نیز باید گزارش هفتگی در کارگروه های ششگانه را تهیه و ارسال کند.

در ابتدای این نشست نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، گزارشی از اهم اقدامات پروژه مهر و پیگیری مصوبات ارائه و تهیه اولین گزارش اقدامات استان و ارسال آن به وزارت ، برگزاری جلسات کارگروه های پروژه مهر، تهیه و تدوین گزارش اقدامات شهرستانها و مناطق را از اهم فعالیت های انجام شده بر شمرد.

وی در ادامه به تشریح نتایج بررسی تجربه آموزش مجازی توسط معلمان در دوره قرنطینه ناشی از شیوع کرونا پرداخت و گفت: باید از این تجارب برای سال تحصیلی آینده بهره گیری کرد.

مهدی نامدار از فعالیت دو کارگروه سلامت و امور بهداشتی و تولید محتوا و فضای مجازی در کنار کارگروه های پنجگانه پروژه مهر خبر داد و گفت: برای هر کدام از این کارگروه ها، شرح وظایفی تعیین و اقدامات در دست پیگیری است.

تکمیل و تحویل 64 پروژه آموزشی برای سال تحصیلی جدید

در این نشست مرادی معاون اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان نیز گزارشی از پروژه های نیمه تمام استان ارائه کرد و گفت: برای نیمه اول سال و بازگشایی مدارس 64 پروژه آموزشی در دست احداث است که از این تعداد 23 پروژه دولتی و 41 پروژه از محل مشارکت های خیرین و اعتبارات دولتی در حال احداث و تکمیل است که شامل 357 کلاس درس است.

وی افزود : در صورت جذب و تخصیص اعتبارات، اهتمام نوسازی مدارس، تکمیل و تحویل 64 پروژه آموزشی در دست احداث برای آغاز سال تحصیلی جدید است .

روند ثبت نام دانش آموزان در حال پیگیری است

هم چنین در این نشست بابایی کارشناس مسئول طرح و برنامه استان نیز گزارشی از اقدامات کارگروه ساماندهی پروژه مهر ارائه کرد و با اشاره به رفع مشکل سامانه سناد گفت: ثبت نام دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی به غیر از پایه دهم بدون مشکل در حال انجام است .

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه دهم منوط به صدور برگه هدایت تحصیلی است، اظهار کرد: اولین گزارش ثبت نام بر اساس آخرین اطلاعات سامانه سناد صادر و به صورت هفتگی گزارش مدیریتی ثبت نام تهیه و در اختیار مسئولین استانی و شهرستانها قرار می گیرد .

تحویل حدود 85 درصد کتاب های درسی دانش آموزان استان

عزیزی رییس اداره تدارکات و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه این نشست گزارشی از میزان ثبت سفارش و وصول کتاب های درسی دانش آموزان ارائه کرد و گفت: تاکنون 75 درصد کتاب های درسی دانش آموزان دوره ابتدایی و 85 درصد کتاب های درسی دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه وصول و آماده توزیع است.

وی هم چنین گزارشی از تهیه و توزیع تجهیزات مورد نیاز مدارس و هنرستانهای فنی و حرفه ای نیز ارائه کرد و گفت: تجهیزات هنرستانها دریافت و آماده توزیع است.

توزیع 750 بسته های بهداشتی در مدارس حاشیه شهر و روستایی

خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان هم چنین در ادامه نشست، گزارشی از اهم اقدامات و فعالیت های کارگروه سلامت و امور بهداشتی و تشکیل 6 کمیته تولید محتوا برای تهیه محتوای آموزشی در موضوعات بهداشتی و سلامت برای انتشار از طریق فضای مجازی خبر داد.

وی با بیان اینکه بسته های بهداشتی مدارس در سال جاری با پیوست کامل کرونایی تهیه می شود، گفت: در همین راستا 750 بسته بهداشتی ، شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ... با اولویت مدارس حاشیه شهر و مناطق روستایی تهیه و از 15 مرداد ماه 99 در بین مدارس هدف توزیع خواهد شد.

نظارت بر ثبت نام دانش آموزان و پاسخ به شکواییه های مردمی

کامیل محمدی سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان نیز گزارشی از اقدامات کارگروه نظارت و ارزیابی پروژه مهر 99 و برنامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس ارائه کرد.

وی از تشکیل کارگروه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در سطح استان و شهرستان و تعیین مدارس نیازمند مدیر جدید و ثبت سامانه ای خبر داد و گفت: در همین راستا ، اقدامات مربوط به ثبت نام از متقاضیان ، بررسی سوابق عملکردی افراد ، آزمون الکترونیکی و مصاحبه انجام شده است.

مسئول کارگروه نظارت و ارزیابی پروژه مهر استان با بیان اینکه در سطح استان 788 نفر متقاضی احراز پست مدیریت مدارس بودند که با برگزاری آزمون 326 نفر به مصاحبه دعوت و 315 نفر نیز امتیاز لازم را کسب نکردند، گفت: تعداد 137 نفر نیز به عنوان ذخیره انتخاب شده اند و با تشکیل بانک اطلاعاتی مدیران در شهرستانها و مناطق مقرر است تا تاریخ 15 مرداد ماه 99 مدیران جدید، انتصاب و فعالیت های خود را آغاز کنند .

محمدی هم چنین در ادامه گزارشی از ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان استان ارائه کرد و با بیان اینکه این ستاد در اداره کل 21 نفر عضو دارد و در سطح شهرستان نیز با حضور اعضای فعالیت های ثبت نام رصد و پایش می شود ، گفت: در همین راستا 4 چک لیست تهیه و تدوین و برنامه های بازدید از اقدامات شهرستانها و مناطق در حال انجام است.

وی از تهیه و تدوین پرسش نامه و بارگذاری آن در سامانه نظارت خبر داد و گفت: در بخش پاسخ به شکوائیه ها نیز بر اساس گزارش های مردمی، بازدید های هدفمند روزانه انجام و موارد بررسی و با افراد خاطی برخورد های قانونی صورت می گیرد .

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان از تهیه و تدوین فرم نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام مدارس در سامانه پاسخگویی به شکایات خبر داد و گفت: با توجه به لزوم بهره گیری از ظرفیت گزارش های مردمی در امر نظارت جهت هدفمند سازی جریان نظارت های بالینی و تکریم نظرات اولیای دانش آموزان، پنل نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام در سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تعبیه شده است.

منتشلو رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه نشست گزارشی از اقدامات کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی پروژه مهر ارائه و از ایجاد منوی پروژه مهر در پورتال استان و بارگذاری کلیه دستورالعمل ها، اطلاعیه ها و ... در این بخش خبر داد .

وی افزود: از ابتدای فعالیت کارگروه تا کنون بیش از 50 خبر با موضوعات ثبت نام دانش آموزان، هدایت تحصیلی ، سنجش سلامت، دستورالعمل های ثبت نام در دوره های مختلف تحصیلی، کتب درسی دانش آموزان ، آزمون های ورودی ، تغییر دوره ، انتخاب و انتصاب مدیران ، مدارس هیات امنایی، افتتاح پروژه های عمرانی، نظارت بر روند ثبت نام ، برگزاری آزمون های وردی مدارس خاص و ... تهیه و تولید و از طریق پورتال استان، خبرگزاری و رسانه های محلی ، صدا و سیما و فضای مجازی اطلاع رسانی شده است .

مسئول کارگروه توجیه و تبلیغ و اطلاع رسانی پروژه مهر هم چنین گفت: با همکاری صدا و سیمای مرکز استان و با حضور مسئولین بخش های مرتبط، مصاحبه هایی با موضوعات، ثبت نام دانش آموزان ، آزمونهای مدارس خاص، المپیاد های دانش آموزی، هدایت تحصیلی، ثبت سفارش کتابهای درسی، اوقات فراغت ، ثبت نام مدارس هیات امنایی و غیر دولتی، مدارس شاهد و دوره ابتدایی و متوسطه و ... انجام شده است .

به گفته وی تهیه تراکت اطلاع رسانی در خصوص ثبت نام دانش آموزان دوره های مختلف، سنجش و ... ، کتب درسی ، تهیه فلوچارت ثبت نام مدارس شاهد، تغییر دوره، مدارس شاهد، برنامه سنجش، تهیه و تدوین چک لیست ارزیابی عملکرد کارگروه در سطح شهرستان و مدرسه، اطلاع رسانی اقدامات سایر کارگروه ها و مستند سازی فعالیت ها از دیگر اقدامات کارگروه توجیه و تبلیغ است .

بازخورد عملکرد شهرستانها در ثبت نام دانش آموزان

عبدالهی معاون آموزش ابتدایی و قائم مقام ستاد ثبت نام استان نیز در این نشست با اشاره به روند ثبت نام دانش آموزان، ثبت نام پایه های ورودی ( اول ابتدایی ، هفتم و دهم متوسطه ) را نیازمند توجه و پیگیری دانست و گفت: در همین راستا عملکرد شهرستانها و مناطق بر اساس گزارش سامانه سناد احصاء و بازخورد داده می شود .

وی هم چنین از برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس، مدیر آموزگاران ، راهبران آموزشی و دست اندرکاران حوزه ابتدایی با بهره گیری از فضای شبکه شاد خبر داد و گفت: در این نشست ها، کلیه برنامه ها و اقدامات اطلاع رسانی و ارزیابی می شود .

تهیه بنر بازگشایی و پیشنهاد شعار پروژه مهر

هم چنین در پایان این نشست حبیب الله مرادی رییس اداره آموزش های فنی و حرفه ای و مسئول دبیرخانه ستاد استانی پروژه مهر نیز گزارشی از اقدامات دبیرخانه استانی ارائه کرد و گفت: اولین ارزیابی شهرستانها و مناطق در پیگیری برنامه های پروژه مهر انجام شده است.

وی تهیه بنر بازگشایی مدارس، پیشنهاد شعار پروژه مهر توسط شهرستانها و مناطق را از دیگر اقدامات دبیرخانه استانی بر شمرد و از کارگروه های هفت گانه پروژه مهر خواست در اولین فرصت نسبت به برگزاری دومین جلسه کاری اقدام و ضمن ارزیابی فعالیت شهرستانها و مناطق ، مصوبات را پیگیری نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار