نماینده مردم رباط کریم و بهارستان:

بدهی ایران به بانک جهانی، بهانه رسانه‌های غرب ضد ایران می‌شود

خبرگزاری پانا: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تعویق 6 ماهه در پرداخت اقساط ایران به بانک جهانی، گفت: دولت باید طی گزارشی دلایل تعویق در پرداخت اقساط کشور به بانک جهانی را تشریح کند.

کد مطلب: ۱۰۹۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، ابراهیم نکو عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ، با اشاره به تعویق 6 ماهه در پرداخت اقساط ایران به بانک جهانی، توضیح داد: بانک جهانی یک از نهادهای تاثیرگذار در جهان است و نباید دولت بهانه‌ای برای مخدوش شدن چهره جمهوری اسلامی در این نهاد بین‌المللی ایجاد کند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید طی گزارشی دلایل تعویق در پرداخت اقساط کشور به بانک جهانی را تشریح کند تا مسئله برای افکار عمومی داخل روشن و آشکار شود.

این نماینده مجلس نهم، افزود: البته بدهی کشورها به این نهاد مالی بین‌المللی امری طبیعی است ولی در این برهه زمانی که غرب به دنبال بهانه جویی برای شانتاژ رسانه‌ای ضد ایران است نباید چنین بهانه‌ای به دست آنها دهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه تحریم ایران یکی از دلایل تعویق افتادن در پرداخت بدهی‌ها است، توضیح داد: تحریم‌ها باعث شده تا دولت نتواند به راحتی ترتیب نقل و انتقالات مادی را بدهد ولی با توجه به اهمیت موضوع مطمئناً در نزدیک ترین زمان باید به بازپرداخت این اقساط اقدام کند.

بانک جهانی اعلام کرد که ایران شش ماه است که اقساط بدهی خود به این بانک را پرداخت نمی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار