فولادوند: هرکجا کمتر به نیروی انسانی پرورشی توجه شده، ضربه خوردیم
تهران (پانا) - نشست پروژه مهر۹۹ آموزش و پرورش منطقه۷ بصورت ویدیو کنفرانس در محل اداره کل شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
فولادوند با ارایه روایتی از آنچه در سال تحصیلی۹۸-۹۹ بر آموزش و پرورش گذشت، گفت: تا اواسط سال تحصیلی علی رغم فراز و نشیب هایی چون موضوع آلودگی، سیل، انتخابات و غیره روند خوبی در پیشبرد فعالیت های آموزش و پرورش داشتیم اما چالش کرونا منجر به تغیر و تحول اساسی در جریان آموزش و پرورش شد.
علی رغم تعطیلی موجود معلمان ما سنگ تمام گذاشتند و البته که ۷۰درصد از مباحث حضوری تدریس شده بود اما در فضای مجازی هم معلمان شهر تهران بیشتر از زمان برگزاری حضوری کلاس ها وقت گذاشتند و سال تحصیلی بخوبی تمام شد.
وی با اشاره به اینکه شهرتهران بیشترین محتوای آموزشی را در کشور تزریق کرده است، گفت: اگرچه کرونا مشکلات خاص خود را داشت اما سود سرشاری برای آموزش و پرورش داشت و گسترده ترین شبکه بین دانش آموز و اولیا و مدرسه در بستر شبکه شاد ایجاد شده است که باید این فرصت را مغتنم شمرد.
فولادوند با اشاره به اتمام سال تحصیلی گفت: پروژه مهر از بهمن ماه پیگیری شده بود و ورودی و خروجی های شهر تهران و آمار و ارقام ما کاملا مشخص است و نقاط قوت و ضعف مناطق مان را می دانیم وستادهای ثبت نام فعال هستند و ارزیابی عملکرد به بحث نظارت می پردازد و معاونت ابتدایی به موضوع مهم ثبت نام می پردازد. وی افزود: در مدارس غیر دولتی باید نظارت دقیق تر شود و موضوع شهریه این مدارس دایم دغدغه خانواده هاست که البته در این مدارس محتوای درسی و مسایل دیگر نیز باید دغدغه باشد.
وی با اشاره به فلسفه وجودی پروژه مهر گفت: حضور سایر نهادها و کمک گرفتن از آنها مهم است. همچنین مراقب باشیم تعداد دانش آموزان مان از آمار توافقی بیشتر نشود وگرنه برای منطقه مشکل ساز می شود. وی افزود: موضوع هدایت تحصیلی بسیار مهم است و این روزها معاونت متوسطه و پرورشی در این حوزه تلاش بسیاری دارند.
فولادوند با اشاره به اهمیت نیروهای پرورشی در حوزه آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در ایام گذشته کمتر به نیروهای انسانی حوزه پرورشی توجه شده و ضربه اش را هم خوردیم. همچنین مشاوران و مربیان تربیت بدنی را باید جدی تر در نظر بگیریم و باید توجه ویژه شود تا نیروهای متخصص این حوزه برای حضور و تدریس انتخاب شوند و ناگفته نماند اولویت با مدارس حاشیه ای است. انتظار دارم به میزانی که به آموزش توجه می شود به بخش پرورشی، سلامت، تربیت بدنی و مشاوره هم بپردازیم.
در ادامه عبدالرضا فولادوند با اشاره به جلسه ای که اواسط اسفند در منطقه۷ برگزار شد، گفت: در آن نشست روی اعداد و ارقامی با این منطقه توافق شد و به نقطه مشترک رسیدیم تا مبنا باشد و اکنون در ادامه آن نشست به بررسی وضعیت این منطقه برای شروع مهر۹۹ می پردازیم. وی افزود: در موضوع آمار دانش آموزی پیشبینی حضور ۲۷هزار و ۳۲۸ نفر دانش آموز را برای منطقه۷داریم که تعداد ۳۵۰نفر نسبت به سال گذشته کاهش داریم و همچنین در این منطقه ۹۲۴کلاس داریم.
فولادوند با اشاره به اینکه در منطقه۷حدود ۲۴۶نفر کمبود نیرو در این منطقه وجود دارد، افزود: اگرچه عدد کمی به عنوان کسری داریم اما بر اساس برنامه های ارایه شده و ارایه ۲۷راهکار به مناطق نوزده گانه می توان این کسری را جبران کرد. البته طرح معلم تمام وقت را در این منطقه جدی تر پیگیر باشیم قطعا این کسری برطرف می شود.
در ادامه نشست حسن محمدی، معاون تربیت بدنی گفت: در حوزه تربیت بدنی و سلامت کمبود نیروی متخصص مهمترین دغدغه ماست و امیدوارم از محل نیروهای جدید تا حدودی این کمبودها جبران شود.
همچنین نقوی، رییس اداره امور تربیتی اداره کل شهر تهران گفت: در ارتباط با نیروهایی که از حوزه پرورشی خارج شده اند پیشنهاد می شود مجدد فراخوانی زده شود و نیروهای با کیفیت به حضور مجدد دعوت شوند. نکته بعدی نیروهای ورودی مناطق که تخصص مشاوره دارند در حوزه آموزش جذب می شوند در حالیکه اولویت با پرورشی است.
در ادامه نشست پانته آ دری، معاون متوسطه شهر تهران در ارتباط با ساماندهی نیروی انسانی در منطقه۷ آماری ارایه داد و این روزها موضوع هدایت تحصیلی در حوزه متوسطه را پیگیر باشیم. برنامه های تولیدی آموزشی خوبی ساخته شده است و آنچه این روزها مهم است این است که اطلاع رسانی بهره گیری خانواده ها مهم است و انتظار می رود مناطق جدی تر پیگیر باشند.
همچنین نادیا دواری، مدیر منطقه۷ در این نشست گفت: موضوع کمبود نیرو مهم است اما نیروی آموزشی با کیفیت دغدغه ماست. در نظر داریم نیروهای شاغل و بازنشسته و موظف در مناطق دیگر به شرط کیفیت را مجدد مدیریتی داشته باشیم. منطقه۷از نظر نیروی انسانی منطقه کیفی ایده آلی نیست و برنامه مهمی در این موضوع داریم. همچنین در موضوع توازن نیرو میان آقا و خانم باید کاربردی تر عمل کنیم.
وی افزود: در قالب پروژه مهر در نظر داریم بحث طراحی آموزشی در فضای مجازی را پیگیر باشیم و با توجه به اینکه معلمان ما واقعا زحمت کشیده اند اما زیرساخت های لازم به زحمت فراهم شده و باید تداوم داشته باشد تا به استاندارد لازم در حوزه آموزش مجازی در منطقه برسیم. امیدوارم زیرساخت شاد هم این امکان را به ما بدهد. همچنین منطقه ۷توجه جدی در حوزه موضوع عدالت آموزشی دارد.
ارسال دیدگاه