وزیر آموزش و پرورش:
محتوای یادگیری نقطه عزیمت برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین است
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد محتوای یادگیری نقطه اصلی عزیمت برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین و مهم هست که به دانش آموزان چه آموزش دهیم و چه کسی آموزش دهد.
به گزارش مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور در مورد اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: «سند تحول بنیادین اولویت اول در وزارت آموزش و پرورش بوده و است.»
وی افزود: «از زمان مسئولیت بنده در وزارت آموزش و پرورش، پرتکرارترین جلسات مربوط به اجرای سند تحول بنیادین بوده است.»
حاجی میرزایی بیان کرد: «شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی مدتی تشکیل نشد که خوشبختانه با همت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مجدداً احیا شد و دو جلسه آن برگزار شده است.»
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مهمترین و اولویتدارترین برنامه وزارت آموزش و پرورش اجرایی شدن سند تحول بنیادین است، ابراز امیدواری کرد: «با رایزنی و همکاری وزارت آموزش و پرورش با شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور مسیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین هموارتر شود.»
وی در تشریح اقدامات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین، گفت: «بخشی از پیش نیازهای سند از قبیل تدوین زیرنظامها و اهداف دورههای تحصیلی تصویب و ابلاغ شده است که برای اجرای آن نیز گروههایی تشکیل شده است.»
حاجی میرزایی ادامه داد: «برای مجموعه راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه تفصیلی پنج ساله نوشته شده است که برش سالانه آن و برای هر برش سالانه برش استانی و منطقهای نیز تهیه شده است.»
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه محتوای یادگیری نقطه اصلی عزیمت برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین است، بیان کرد: «مهم است که به دانش آموزان چه آموزش دهیم و چه کسی آموزش دهد که برنامهریزی برای آن طولانی است و درصدد هستیم تسریع پیدا کند.»
وی افزود: «اهداف و راهکارهای تعیین شده برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید طعم شیرین اجرایی شدن سند را به کام معلمان، دانشآموزان و جامعه برسانیم و در این صورت گفتمان مؤثری پیرامون سند شکل خواهد گرفت.»
حاجی میرزایی گفت: «تحولی که در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است مربوط به انتخاب راهکارها و راهبردهایی است و بستههای تحولی برای آن تهیه شده است که قابلیت سنجش و تحقق دارد، در مدرسه نیز نتایجش قابل مشاهده است و ظرفیت جلب تقاضا و مشارکت اجتماعی دارد.»
وزیر آموزش و پرورش در مورد تقویت نیروی انسانی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش گفت: «در سند نقاط مطلوبی مشخص شده که برای دستیابی به این نقاط الزاماتی نیاز است و این الزامات لزوماً با اهداف بلندی که در سند مطرح است، تناسب ندارد و این یکی از چالشهایی است که با آن مواجه هسیتم.»
ارسال دیدگاه