پانا گزارش می دهد؛

از بوشهر تا شیزند؛ مهربانی فاصله نمی شناسد

قزوین (پانا) - ساخت مدرسه روستای شیزند در منطقه خرمدشت استان قزوین یک هدیه ماندگار به دانش آموزان این روستا است که خیرین مدرسه ساز با دستان پرخیرشان آن را به مردم این منطقه هدیه می دهند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
از بوشهر تا شیزند؛ مهربانی فاصله نمی شناسد

روستای شیزند از توابع بخش خرمدشت شهرستان تاکستان در استان قزوین است که بیش از یک هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون حدود 90 دانش آموز در مقطع ابتدایی و 70 دانش آموز در مقطع متوسطه اول در این روستا حضور دارند؛ به همین جهت ساخت مدرسه در این روستا همواره یکی از ملزوماتی بوده که مردم و دانش آموزان شیزندی آن را پیگیری می کردند و امروز در قالب طرح آجر به آجر و با همت خیران مدرسه ساز این اتفاق رقم خورده است.

کار ساخت مدرسه 6 کلاسه روستای شیزند در مقطع متوسطه اول با یاری خیران مدرسه ساز آغاز شده است و برای ساخت این مدرسه اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان پیش بینی شده که قرار است حدود نیمی از این اعتبار از طریق خیران و مابقی توسط دولت تأمین شود.

آنطور که علیرضا جلیلوند رئیس آموزش و پرورش خرمدشت به پانا می گوید، بر اساس توافقات انجام شده خیران ساخت این مدرسه را تا مرحله نازک کاری می رسانند و ادامه مراحل باید توسط دولت صورت گیرد.

وی می افزاید: کار فوندانسیون مدرسه شیزند انجام شده و امیدوار هستیم که کار ساخت این مدرسه با همت خیران و مشارکت مردمی و حمایت دولت با سرعت ادامه پیدا کند.

رئیس آموزش و پرورش خرمدشت تصریح می کند: ما در روستای شیزند دانش آموزان با استعدادی داریم و قطعا ساخت مدرسه در این روستا به شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان می انجامد.

یکی از نکات جالب توجه در ساخت مدرسه شیزند، مشارکت جدی حسین حریری از خیران مطرح مدرسه ساز کشور و رئیس مجمع خیرین استان بوشهر است که با کمک سایر خیرین، فرسنگ ها فاصله را پیموده و یکی از محروم ترین روستاهای استان قزوین را برای مدرسه سازی انتخاب کرده است که این نشان می دهد دل های مهربان همرنگ آسمان هستند و عشق و محبت بی حدشان مرز انسانی نمی شناسد.

گزارش: مسعود میرزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار