حسینی: بخش انگلیسی پورتال آموزش و پرورش استثنایی راهاندازی شد
تهران (پانا) - معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد در راستای اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی، بخش انگلیسی پورتال سازمان آموزش و پرورش استثنایی به آدرس en.csdeo.ir راهاندازی شد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: «استفاده از ظرفیت پایگاه خبری و پورتال سازمان، ظرفیت رسانههای مکتوب و اینترنتی و صدا سیما راهی برای اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی است و در همین راستا بخش انگلیسی پورتال سازمان به آدرس en.csdeo.ir راهاندازی شده است.»
وی افزود: «فعال کردن پارلمانهای مشورتی واقعی و مجازی معلمان، اولیا و دانشآموزان، تعامل با تشکلهای فعال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی و شبکه سازی آنها در راستای انتقال برنامههای سازمان به این تشکلها و استفاده از ظرفیت این سمنها برای اجرایی کردن برنامههای سازمان از دیگر راههای توسعه مشارکتها و اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی است.»
معاون وزیر طرح سنجش و پروژه مهر را مهمترین فعالیت سازمان در ایام تابستان دانست و افزود: «برای رسیدن به پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش باید از تمامی ظرفیتهای اطلاع رسانی استفاده کرد و در تمامی استانها افتتاحیه برای این طرح با حضور اصحاب رسانه و صدا و سیما برگزار شود.»
معاون وزیر با تاکید بر اینکه مدارس باید برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز سناریو داشته باشند اظهار کرد: «با توجه به نامشخص بودن وضعیت شیوع کرونا در پاییز مدارس باید با داشتن سناریو برای هر سه حالت قدرت انتقال سریع از یک وضعیت به وضعیت دیگر را داشته باشند.»
حسینی خواهان فعال تر شدن شورای توسعه مشارکتها و کارگروههای این شورا شد و افزود: «در قالب بسته تحولی توسعه مشارکتها و نهضت توان افزایی میتوان قشرهای مختلف مردم، نهادها و تشکلها را را درگیر ساخت، توسعه و تجهیز مدارس کرد.»
وی با بیان اینکه تکنولوژیهای جدید و فناوری اطلاعات میتواند به مدیریت منابع منجر شود اظهار کرد: «تاکنون ۲ هزار و ۲۴ محتوای آموزشی ویژه گروههای مختلف آموزش و پرورش استثنایی تولید شده است که پس از ارزیابی در شبکه شاد و پورتال سازمان این محتواها بارگذاری خواهد شد.»
معاون وزیر در ادامه جلسه یا بیان اینکه باید در ابعاد مختلف باید به کمک خانوادهها بیایم بیان کرد: «مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانشآموزان با نیازهای ویژه از جمله مراکزی است که میتواند به کمک خانوادهها و دانشآموزان با نیازهای ویژه بیاید.»
وی افزود: «بسیاری از خانوادههای ایرانی خانوادههای پرآشوب یا خاموش هستند و باید با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره و راهنمایی، خانوادهها را به سمت خانواده متعادل هدایت کنیم.»
ارسال دیدگاه