معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خبرداد

اولین نشست کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر در آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا) در راستای آماده سازی مدارس برای بازگشایی، اولین نشست کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر در آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر در آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، اولین نشست کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر ۹۹ صبح امروز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت استان ، روسای ادارات داخلی و اعضا به منظور هماهنگی و پیشبرد برنامه های کارگروه در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار شد.

افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در این نشست با بیان اینکه هر ساله در فصل تابستان، برنامه های پروژه مهر به منظور تمهید مقدمات و آماده سازی مدارس برای بازگشایی پیگیری می شود، گفت : تفاوت عمده پروژه مهر امسال با سال گذشته ، ارتقا تعداد کارگروه ها از پنج کارگروه به شش کارگروه و اضافه شدن کارگروه سلامت و امور بهداشتی است.

خوشگوار با اشاره به ضرورت توجه به سلامت و امور بهداشتی دانش آموزان و سازمان بخشی آن در مدارس،ارتقاء سلامت روحی و روانی دانش آموزان، فرهنگیان و والدین را مهم ترین هدف کارگروه عنوان کرد و با اشاره دل نگرانی و دغدغه خانواده‌ها، دانش آموزان و فرهنگیان ، اظهار داشت: ما موظف هستیم این دل نگرانی و استرس را کاهش و مدیریت کنیم و این نیازمند فرهنگ‌سازی، هدایت برنامه ها و رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان یک اصل می باشد که باید در مخاطبان نهادینه شود .

خوشگوار اجرایی شدن اقدامات و برنامه های کارگروه سلامت و بهداشت را نیازمند هماهنگی و تعامل درون و برون سازمانی دانست و آماده سازی عمومی مدارس از نظر بهداشتی و ایجاد پیوست تخصصی کرونایی در برنامه ها را مبنای فعالیت کارگروه بر شمرد .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از تهیه و تدوین فعالیت های کارگروه سلامت و امور بهداشتی و اعلام شرح وظایف هر یک از اعضای کارگروه خبر داد و با تاکید بر ضرورت ایجاد حساسیت در کلیه سطوح ، فرهنگ سازی و نهادینه کردن اقدامات، ایجاد اعتقاد و باورمندی در همه ارکان آموزش و پرورش ، آموزش، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را از اولویت های کارگروه عنوان کرد .

وی افزود : در همین راستا دوره های آموزشی مختص مدیران مدارس، فرهنگیان ، سرایداران و دانش آموزان پیش بینی و در طول سال برگزار خواهد شد .

خوشگوار با بیان اینکه سلامت به عنوان یک بحث کلان به همه حوزه ها مرتبط است، گفت : مدیران مدارس اصلی ترین نقش را در این حوزه بر عهده دارند و در بازدیدها و مکاتبات ابلاغی، پیوست سلامت باید وجود داشته باشد .

معاون تربیت بدنی و سلامت نقش نظارت را در اجرای برنامه ها مهم دانست و با تاکید بر نظارت و ارزیابی فعالیت ها و حضور نماینده کار گروه سلامت و امور بهداشتی در سایر کارگروه ها، از تشکیل کارگروه متناظر در سطح شهرستان ها و مناطق خبر داد و گفت : خروجی کار باید چراغ راه فعالیت های استان باشد .

هم چنین در ادامه این نشست نادر منصوری رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان نیز به تشریح وظایف و ماموریت های کارگروه پرداخت و وظایف هر یک از اعضای کارگروه در معاونت و بخش های مختلف را اعلام کرد .

وی با بیان اینکه اقدامات پیش بینی شده می تواند هوشمندی و بروز بودن آموزش و پرورش را به خانواده منتقل کند، گفت : امروز فرصت مناسبی است که با انجام اقدامات و پیشبرد امور، آرامش را به خانواده ها منتقل کنیم و دانش آموزان هم می توانند سفیران سلامت باشند و نکات آموزشی را به خانواده ها منتقل کنند .

منصوریپیشبرد برنامه کارگروه سلامت و امور بهداشتی را نیازمند همکاری کلیه حوزه ها دانست و با بیان اینکه مطالبات این کارگروه باید در چک لیست هایی لحاظ شود، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران مدارس، معلمان، عوامل اجرایی مدارس به صورت مجازی را لازم دانست و از اداره برنامه ریزی و نیروی انسانی استان خواست در این خصوص تمهید مقدمات نمایند .

وی با تاکید بر اینکه آنچه در مدارس دولتی پیگیری و انجام می شود باید در مدارس غیر دولتی نیز با همان کیفیت اجرایی شود به تفکیک، حدود انتظارت کارگروه سلامت از بخش های مختلف از جمله : روابط عمومی و اطلاع رسانی، پرورشی و فرهنگی ، نظارت و ارزیابی، خدمات و پشتیبانی، آموزش ابتدایی و متوسطه، مدارس غیر دولتی و انجمن اولیا و مربیان را بیان کرد ‌.

در ادامه این نشست اعضای کارگروه به تشریح اهم اقدامات و برنامه های خود در راستای سلامت و بهداشت مدارس و دانش آموزان پرداختند و آمادگی خود را برای پیشبرد برنامه اعلام کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار