اعلام قیمت مصالح ساختمانی در آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا) - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: قیمت مصالح ساختمانی در این استان اعلام شده و با افرادی که این مصالح را بالاتر از قیمت تعیین‌شده بفروشند، برخورد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام قیمت مصالح ساختمانی در آذربایجان‌غربی

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، علیرضا محمودی افزود: فروش مصالح ساختمانی و هزینه حمل مصالح از در کارخانه تا محل کار باید مطابق مصوبه تنظیم بازار صورت گیرد و در غیر این صورت تخلف بوده و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: قیمت ماسه شسته و شکسته دانه بندی شده استاندارد ۳۰۰ هزار ریال، شن نخودی و بادامی شکسته و طبیعی استاندارد ۲۰۰ هزار ریال، ماسه ملاتی ۱۵۰ هزار ریال، ماسه شکسته ملاتی (۶۰درصد شکسته و ۴۰ درصد شسته) ۲۰۰ هزار ریال، ماسه مخلوط خام سر معدن ۵۳ هزار و ۲۰۰ ریال در کارخانه بوده و فروش بالاتر از این قیمت ها گرانفروشی محسوب می شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: همه مراکز تولید، عرضه و فروش مصالح موظف به صدور فاکتور رسمی فروش با درج نام و آدرس خریدار و فروشنده، برگ باسکول شامل وزن مجاز و سایر موارد لازم جهت نظارت بر حمل بار با کامیون‌هاست.

محمودی افزود: کرایه حمل انواع شن و ماسه از در کارگاه تا پای کار برای داخل شهر ارومیه به ازای هر تن ۲۰۰ هزار ریال و برای خارج از شهر به صورت توافقی محاسبه شده و پرداخت هزینه‌ها باید در یک مرحله و توسط یک دستگاه کارت خوان انجام شود.

وی اضافه کرد: قیمت آجر با احتساب ارزش افزوده در کارخانه بابت هر تن یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که هزینه حمل اعلام شده برای انواع شن و ماسه شامل حمل آجر نیز می شود.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی ملزم به صدور فاکتور فروش و فروش محصول به مصرف کننده نهایی بوده و از فروش و پیش فروش محصول به کامیون ها باید خودداری کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: مسوولیت رعایت قیمت مصرف کننده آجرفشاری تا تحویل به مصرف کننده بر عهده واحدهای تولیدی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف وفق قانون تعزیرات حکومتی با متخلف برخورد خواهد شد.

محمودی با اشاره به قیمت مصوب گچ و سیمان در استان نیز اشاره کرد و گفت: قیمت هر تن گچ بسته‌بندی شده یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۳۰۰ ریال و هر کیسه سیمان تیپ یک در نمایندگی های مجاز فروش ۱۴۸ هزار ریال، هر کیسه سیمان ام‌سی ۱۴۳ هزار ریال و هرکیسه سیمان پی‌ال‌سی ۱۴۵ هزار ریال بوده و در ضمن هزینه بارگیری، تخلیه بار و حمل بار توافقی است.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتکار، کم فروشی، گرانفروشی و هرگونه تخلف صنفی می توانند از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

طی روزهای گذشته برخی افراد اقدام به افزایش قیمت مصالح ساختمانی کرده بودند که این امر واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار