تحلیلگر بازار سرمایه درگفت وگو با پانا مطرح کرد؛

تلاش دولت برای تثبت ارز در محدوده 3000 تومان/15 میلیارد دلار ارز خانگی در حال عرضه به بازار

خبرگزاری پانا: تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه دولت قصد دارد دلار را تا زمان تحویل به دولت یازدهم د ر سطح 3000 تومان تثبت کند، اظهار کرد: برآوردها نشان می دهد تا 15 میلیارد دلار ارز خانگی در دست مردم است که پس از انتخابات به تدریج وارد بازار شده و درکاهش نرخ ارزها موثر بوده است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد

امیرحسین شریعتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، در تحلیل وضعیت بازار طلا و ارز، گفت: تحولات مصر موجب تغییراتی در قیمت نفت شده و چین نیز با کاهش نرخ رشد اقتصادی به 7 درصد با کاهش تقاضای نفت مواجه شدکه اثراتی را در بازارهای دیگر به همراه داشت.


وی با اشاره به کاهش واردات هند ، بیان کرد: آنچه بیشترین تاثیر را در بازار جهانی طلا به دنبال داشته است اظهارات اخیر برنانکه رییس فدرال رزرو آمریکا درباره برنامه سیاست های انبساطی بوده که موجب شد تا طلا به بالاترین رقم خود در چند هفته گذشته برسد.


تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: این درحالی است که طلا در پایان معاملات روز جمعه تا سطح مقاومتی 1297 دلار بسته شد و قیمت طلا در چند هفته گذشته با چند در صد رشد همراه بوده که از اکتبر 2012 بیشترین رشد در یک بازده زمانی کوتاه بوده است.


وی درباره کاهش نرخ دلار گفت: دولت دهم قبل ازتحویل امور به دولت آینده قصد دارد دلار را در محدوده 3 هزار تومان تثبیت کند تا عنوان شود که دولت دلار را با نرخ 3 هزار تومان به دولت آینده تحویل داده است.


شریعتی با بیان اینکه ارز فیزیکی به بازار عرضه نمی شود، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته بسیاری از اقلام دارویی و مواد اولیه به گمرکات کشور وارد شده که از طریق اتاق مبادلات ارزی تامین ارز می شود و تفاوت قیمتی با ارز آزاد دارد که روند نزولی را در تقاضای موجود ارز ایجاد کرده است.


وی با اشاره به عرضه ارزهای خانگی در بازار تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات دلارهای خانگی به طور مستمر در حال عرضه به بازار هستند و این امر موجب می شود تا قیمت ارز در بازار آزاد روندی کاهشی داشته باشد.


تحلیگر بازار سرمایه عنوان کرد: برآوردها نشان می دهد بین 8 تا 15 میلیارد دلار خانگی وجودداشته باشد و این در حالی است که پس از شوک اسفند ماه 90 بخشی از نقدینگی تبدیل به دلار یا سایر ارزها شده است.


وی افزود: رقم برآوردی 15 میلیارد دلاری دلارهای خانگی در حالی است که رقم فروش نفت در بودجه سال جاری 53 میلیارد دلار است.


شریعتی اظهار کرد: بررسی بازار طلا نشان می دهد در 12 سال گذشته بازار روندی صعودی و افزایشی داشته و برخی تحلیل ها پیش بینی می کند که تا دو سال آینده قیمت طلا روندی افزایشی داشته باشد و بلومبرگ نیز پیش بینی کرده است که تا آذرماه سطح مقاومتی 1300 دلار برای هر انس تثبت شود .


وی افزود: رشد های هیجانی در بازار طلا دیگر تجربه نمی شود و هر کالایی که سطح های مقاومتی و حمایتی را می بیند تثبیت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار