باحضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان انجام شد:

افتتاح نمایشگاه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

اولین گام برای پیشگیری از اعتیاد، مهارت « نه گفتن » است

رشت ( پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: اولین گام برای پیشگیری از اعتیاد، مهارت « نه گفتن » است و با این عبارت راهبردی که بر پایه آگاهی است، می توانیم از شیوع اعتیاد جلوگیری کنیم.

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نمایشگاه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، در آیین گشایش این نمایشگاه نادر جهان آرای با تأکید بر ضرورت اهمیت مبارزه و پیشگیری از اعتیاد و فراگیری این بلای خانمان سوز اظهار کرد: در جامعه، اولین گام برای پیشگیری از اعتیاد مهارت نه گفتن است و فرد با یک «نه» می تواند از تبعات ناگوار اعتیاد جلوگیری کند. وی ترک تحصیل را یکی از مصادیق بارز ترک اعتیاد دانست.

نادر جهان آرای گفت: برای مراقبت و محافظت از دانش آموزان، مدرسه، بهترین مکان است و استمرار حضور و تحصیل دانش آموزان تا پایان مقطع متوسطه عامل مهمی در جلوگیری از گرایش به مواد مخدر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به همکاری های تنگاتنگ آموزش و پرورش با سایر دستگاههای اجرایی در کاهش معضل توزیع و استعمال مواد مخدر خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های توانمند سازی مربیان، خانواده ها و دانش آموزان که به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با مشارکت آموزش و پرورش استان انجام می شود گام مهمی در آگاه سازی و در نتیجه کاهش استقبال از مصرف مواد مخدر است.

گفتنی است در این نمایشگاهی آثاری در قالب: عکس، بروشور و کتاب های مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر در راهروی معاونت پرورشی و فرهنگی به مدت 7 روز به نمایش گذاشته است.

26 ژوئن ( 6 تیر ) روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار