اجرای طرح آجر به آجر در فارس و مشارکت عمومی در مدرسهسازی
شیراز (پانا) - استاندار فارس اجرای طرح آجر به آجر را در مشارکت عمومی مردم در امر خیر مدرسهسازی موثر خواند و گفت بسیاری از افراد تمایل به مشارکت در امر خیر مدرسهسازی دارند، اما توان مالی تامین هزینه کامل برای احداث یک مدرسه را ندارند، اجرای طرح آجر به آجر در استان فارس فرصتی است تا افراد بیشتری با کمکهای کوچک بتوانند در این فعالیت اجتماعی و مسئولانه شرکت کنند.
عنایت الله رحیمی صبح امروز در نشست با مجمع خیرین مدرسهساز با بیان اینکه خیر بودن به ویژه در زمینه تعالی فکر و اندیشه نشانگر وسعت نگاه و شخصیت همه جانبه کسانی است که در این مسیر گام بر میدارند، عنوان کرد: این فرهنگ غنی و ارزشمند از گذشته تاکنون در استان فارس همواره جریان داشته و فارس سرآمد امور خیر در کشور است.
او فعالیتهای مجمع خیرین مدرسهساز در فارس را مطلوب و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم این اقدامات رو به تکامل باشد و شاهد افزایش تعداد خیرین و همچنین تعداد کارهای خیر در استان باشیم.
استاندار فارس با بیان اینکه بسیاری از افراد تمایل به مشارکت در امر خیر مدرسهسازی دارند اما توان مالی تامین هزینه کامل برای احداث یک مدرسه را ندارند، گفت: اجرای طرح آجر به آجر در استان فارس به همین منظور کلید خورده است تا افراد بیشتری با کمکهای کوچک بتوانند در این فعالیت اجتماعی و مسئولانه شرکت کنند.
او با اشاره به اینکه تقویت مشارکت در امر خیر نیازمند جلب اعتماد عمومی است، اظهار کرد: دانش آموزان نیز میتوانند به ترویج این امر تشویق شوند و با برنامههای مدون گروههایی از جامعه مخاطب با نتایج امر مدرسهسازی توسط خیرین آشنا شوند.
رحیمی تکمیل پروژههای نیمه تمام را اولویت دولت دانست و اظهار کرد: در حوزه ساخت مدارس نیز همچون سایر حوزهها پروژههایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اولیت اول است که امیدواریم با تحقق بودجه مصوب به سرانجام برسد.
او ادامه داد: توجه بیشتر به اجرای طرح آجر به آجر کمک موثری برای تکمیل پروژههای نیمهتمام آموزشی است.
او بر لزوم استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در رفع مشکلات مجمع خیرین مدرسه ساز تاکید کرد و افزود: نماینده این مجمع در شورای آموزش و پرورش حضور دارد و پیشنهادات و نظرات وی مورد استقبال خواهد بود.
او تخصیص سهمیه برای خیر را در ماندگاری کار خیر مدرسهسازی موثر دانست و افزود: باید در این راستا تمهیداتی اندیشیده شود.
رحیمی با بیان اینکه هر فعالیتی نیاز به شناخت آستانه جمعیتی و عوامل جذب یا دفع جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: این موضوعات باید در ساخت مراکز آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: استفاده از اطلاعات موجود در مطالعات آمایش سرزمین میتواند به مجمع خیرین کمک کند مدارس را در مکانهایی احداث کنند که پتانسیل جذب جمعیت دارند.
ارسال دیدگاه